کد خبر: 243589
تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۴
بازدید 1907
سفر بی بازگشت 66 کبوتر روایت شد

مدیر کل کانون استان هرمزگان ، اعضا و مربیان کانون به شهدای پرواز 655 ادای احترام کردند.

به گزارش روابط عمومی  اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان، به مناسبت فرارسیدن 12 تیرماه سالروز حمله موشکی آمریکا به هواپیمای مسافربری جموری اسلامی ایران ویژه برنامه های  مختلفی در کانون استان هرمزگان برگزار شد.
به مناسبت بیست و هفتمین سالگرد انفجار پرواز 655 جمهوری اسلامی، ناهید سلیمانی احمدی مدیر کل کانون استان هرمزگان به همراه 15 نفر از اعضا کودک و نوجوانان و مربیان مرکز شماره 3 بندرعباس برای ادای احترام به شهدای این فاجعه در محل شهادت 290 نفر مسافر این پرواز بی بازگشت حاضر شد.
 در ایتدای این مراسم بهروز اکرمی  معاون سیاسی امنیتی واجتماعی استاندار هرمزگان گفت: ملت ایران هرساله با گرامیداشت یاد وخاطره فاجعه 12 تیرماه 67 می خواهند مظلومیت شهدای پرواز 655 را برای همیشه زنده نگه بدارند .
سپس مریم قدمی عضو کودک مرکز شماره 3 بندرعباس با زبانی کودکانه بیانیه ای را به نمایندگی از کودکان و نوجوانان ایرانی در محکومیت انفجار هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی توسط ناو آمریکایی وینسس و شهادت 290 نفر مسافر این پرواز خصوصا 66 کودک بی گناه این پرواز خواند.
در بخشی از این بیانیه چنین آمده است:
"ما را جهان به خاطر خواهد سپرد.
ای ناقض لبخند و شادی کودکان.
ای ناقض خوبی ها.
ای ناقض سکوت خلیج فارس.
ای ناقض نگاه های منتظر.
ما را به خاطر خواهند سپرد،اندوه عمیق مان را از پرواز66 پرنده.
نسل به نسل قصه ناجوانمردانه تو را تعریف میکنیم تا فرزندان ما یادشان نرود چه امیدهایی در صدای مهیب موشک تو سوخت و خاکسترشد... "
در این روز اعضا با مطالعه کتابچه ای با عنوان "پرواز 655" با زوایای مختلف این حادثه غم انگیز آشنا شدند.
سپس فاطمه غفاری مسئول مرکز شماره 3 در قالب فعالیت ایام و وقایع سفر بی بازگشت 66 کبوتر این پرواز را روایت کرد.
در پایان مدیر کل کانون ،اعضا و مربیان با حضور بر عرشه کشتی در کنار خانواده های این فاجعه انسانی برای شادی روح این شهدا دعا و با قرائت فاتحه شاخه گلی را به دریا انداختند.
گفتنی است به همین مناسبت ویژه برنامه های فرهنگی هنری ادبی متفاوتی در کلیه مراکز فرهنگی هنری استان همچون مسابقه نقاشی و دل نوشته ها برگزار شد.