کد خبر: 249859
تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۰
بازدید 1415
مصطفی رحماندوست مهمان کودکان استان هرمزگان

مصطفی رحماندوست ، شاعر و نویسنده‌ی حوزه‌ی کودک ونوجوان ، چهارشنبه 4 آذر مهمان دانش آموزان مدارس بندرعباس شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان هرمزگان ، رحماندوست در دیداری صمیمانه با کودکان هرمزگانی داستان دو لاک پشت و چند شعر از آثار خودش را برای کودکان خواند.
این شاعر ونویسنده‌ی کشوری ضمن بیان خاطرات کودکی ، مطالعه‌ی کتاب را بهترین لذت دوران کودکی خود عنوان کرد وافزود: در کودکی علاقه‌ی زیادی به مطالعه داشتم و یکی از دلایل موفقیت خود را خواندن کتاب می‌دانم.
وی ضمن تاکید به خواندن کتاب به دانش آموزان گفت: کسانی که بیشتر کتاب می خوانند با فکرشان بر دیگران تسلط می‌یابند و به نسبت دیگران موفق‌تر خواهند بود.
این متخصص ادبیات کودک مهمترین عامل نوشتن برای کودکان را علاقه‌ی شدید به آن‌ها دانست و گفت: هر چه بیشتر برای کودکان می‌نویسم بیشتر به آن‌ها علاقه‌مندمی‌شوم و دوست دارم همیشه در همین حوزه قلم بزنم.
دراین دیدار وی علاوه بر خواندن شعرها و قصه‌های خود نظرات دانش آموزان را درباره آثارش شنید و به سوال‌های آن‌ها پاسخ داد.
در بخش دیگر این  برنامه دانش آموزان حاضر در سالن شعر انار ( صد دانه یاقوت ) را همصدا خوانندو شادی خود را در
 از حضور مصطفی رحماندوست ابراز کردند.
در ادامه ناهید سلیمانی احمدی مدیر کل کانون استان هرمزگان ضمن تشکر از حضور شاعر ونویسنده کودک افزود: پیرو تفاهم نامه مشترک بین کانون و آموزش و پرورش اولین برنامه‌ی مشترک با حضور شاعر ونویسنده‌ی حوزه‌ی کودک با هدف دیدار دانش آموزان با این شاعر مطرح کشوری برگزارشد.
وی خاطر نشان کرد: رحماندوست یکی از شخصیت‌های به‌نام در حوزه‌ی کودک و نوجوان به شمار می‌رود و نسل‌های گذشته وآینده با نام ایشان آشنایی دارند و این برنامه فرصتی شد که دانش آموزان از نزدیک با این چهره فرهیخته آشنا شوند.
 امضای یادگاری مصطفی رحماندوست برای دانش آموزان همراه با شور وشوق کودکان پایان بخش این دیدار صمیمانه بود.
دیدار صمیمی مصطفی رحماندوست با دانش آموزان استان هرمزگان صبح روز چهارشنبه 4 آذر 94 در سالن غدیر آموزش و پروش بندرعباس برگزارشد.
برنامه دیدار شاعران ونویسندگان با کودکان ونوجوانان هم‌زمان با بیست و سومین دوره‌ی هفته‌ی کتاب وکتابخوانی با هدف آشنایی مخاطبان با آثار آن‌ها از طرف واحد تولید کانون پرورشی برنامه‌ریزی شده است.
گفتنی است برنامه نقد کتاب‌های " بازی با انگشتان وکاش حرفی بزنی "  با حضور رحماندوست  و اعضای ادبی کانون بندرعباس بعدازظهر روز چهارشنبه 4 آذر در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی هنری آفرینش بندرعباس برگزار می‌شود.