جشن  آبی بیکران پارس

به مناسبت روز ملی خلیج فارس اعضای مرکز بندرلنگه در کنار مربیان روز ملی خلیج فارس را گرامی داشتند

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان هرمزگان، اعضای بندرلنگه با همراهی مربیان خود در پارک کوهین بندرکنگ گرد هم آمدند و در ساحل نیلگون خلیج فارس روز ملی خلیج فارس را گرامی داشتند.
 ابتدای برنامه ماه بی بی صفری پور مربی مسوول مرکز بندرلنگه ، ضمن تبریک این روز گفت: خلیج تا ابد فارس سومین خلیج بزرگ جهان استکه به خاطر موقعیت جغرافیایی خود در طول تاریخ همواره نامش بر سر زبان‌هابوده است و مردم تمام جهان آن را با نام خلیج فارس یا دریای پارس میشناسند.
        وی بر این نکته تاکید کرد : قدیمی ترین اسناد موجود درباره خلیج فارس به کتاب های باقیمانده از یونان باستان بر می گردد، که در آن  به این دریا نام پرس و به سرزمین ایران پارسه، پرسای،پرس‌پولیس یعنی شهر یا مملکت پارسیان داده‌اند.  صفری پور افزود : انگلیسی زبان‌ها نیز این منطقه جغرافیایی خاص را PERSIAN GULF می خوانند که در واقع ترجمه ساده ای از نامخلیج فارس” است و نقشه‌های بیشماری که از ملوانان وجغرافی دانان انگلیسی قرون 16 و 17 میلادی باقیمانده است، اسناد غیر قابلانکار این حقیقت تاریخی هستند.
      صفری پور صحبت‌هایش را با تاکید بر پاسداری از نام خلیج فارس و حفاظت از آن به پایان رساند.
       سپس  هادیه رحمانی مربی فرهنگی مرکز بندرلنگه ضمن گرامی‌داشت این روز به اعضا بیان کرد: 10 اردیبهشت روزی افتخارآمیز در تاریخ ایرانیان است و دلیل انتخاب این روز به نام روز ملی خلیج فارس اتفاقات مهم این روز است ، که در تاریخ ایران بسیار تابناک است.
وی افزود : در سال 1621 میلادی سپاه ایران به فرمانروایی امیرالامرای فارس (امام قلی‌خان( و به دستور شاه عباس صفوی توانست تنگه هرمز را پس از 117 سال از تسلط پرتغالی ها درآورد.
      پس از آن اعضا با درست کردن زنجیره انسانی در کنار آب های نیلگون خلیج تا ابد فارس و با در دست داشتن پرچم سه رنگ ایران ، همبستگی و اتحاد خود را برای دفاع از این مرز و بوم و این آبی بیکران پارس ، نشان دادند.
     از دیگر برنامه های اجرا شده ، آشنایی اعضا با موجودات آبزی خلیج فارس ،   بازی گروهی با هدف شناخت بهتر خلیج فارس، معرفی کتاب و وقایع بود.