شرکت کارشناسان ومربیان کانون هرمزگان در کارگاه آموزشی جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی

کارشناسان و مربیان کانون هرمزگان در کارگاه آموزشی جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی که توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزارشده بود شرکت کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان هرمزگان، 8 نفر از کارشناسان و مربیان کانون هرمزگان در کارگاه آموزشی جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی که از طرف اداره‌ی کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزارشده بود شرکت کردند.
جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی عنوان طرحی  برای راه‌اندازی و فعال کردن باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان در سراسر کشور است.
بر این اساس هر مربی که شامل معلمان ، مربیان کانون پرورش فکری، کتابداران کتابخانه‌های عمومی می تواند باشگاه‌های کتاب خوانی کودک ونوجوان را راه اندازی کند.
آشنایی کودکان و نوجوانان با مطالعه و بحث کتاب، چرخش کتاب در میان همسالان، ایجاد فضای بحث و گفتگو پیرامون کتاب‌ها و انتخاب یک کتاب به عنوان کتاب برگزیده باشگاه، برقراری ارتباط مستقیم میان نویسندگان کودک ونوجوان با خوانندان، ایجاد انگیزه و تقویت روخوانی کتاب از جمله اهداف برگزاری این باشگاه می‌باشد.
همچنین مجموعه گسترده‌ای از کتاب‌ها برای خواندن در جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان پیشنهاد شده است. این مجموعه، حاصل بررسی همه فهرست‌های معتبر در زمینه کتاب کودک و نوجوان و گردآوری همه آنان در یک مجموعه است.
از جمله مهمترین فهرست‌های مورد استفاده برای این مجموعه شامل شورای کتاب کودک، کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان وفهرست لاک پشت پرنده می‌باشد.

شایان ذکر است مربیان این کارگاه را اسماعیل یزدان پور و جعفر توزنده جانی برعهده داشتند و کارکنان کانون هرمزگان در این کارگاه یک روزه حضور یافتند و با فواید جام باشگاه‌های کتاب خوانی و فعالیت‌های کتاب محور آشنا شدند.