کد خبر: 268630
تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۹
بازدید 1034
پایان داوری و اعلام برگزیدگان  پانزدهمین جشنواره رضوی هرمزگان

هیات داوران پانزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا علیه السلام استان هرمزگان پس از بررسی آثار رسیده به دبیرخانه استانی اسامی برگزیدگان را به دبیرخانه‌ی مرکزی اعلام کرد.<BR> <BR> <BR>

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان هرمزگان، هیات داوران پس از بررسی آثار رسیده از مراکز فرهنگی هنری استان ، برگزیدگان پانزدهمین  دوره جشنواره های بین المللی رضوی را در مرحله استانی اعلام کردند.
نعیم اسدی کارشناس مسوول فرهنگی هنری وادبی و رابط جشنواره رضوی استان هرمزگان ضمن تشکر از تلاش دست‌اندرکاران و همکاران در جشنواره‌ی بین المللی رضوی گفت:امسال نیز مانند سالهای گذشته به یمن تلاش‌های اعضا و هدایت مربیان عاشق اهل بیت کانون ، شاهد آثاربرگزیده در پانزدهمین دوره جشنواره های بین المللی امام رضا (ع) بودیم .
اسدی افزود: خداوند را شاکریم که به مدد صاحب اصلی این جشنواره و نگاه و سخاوت آن امام رئوف توانستیم پای در مسیر ساحل امنی بگذاریم که دریا دریا سعادت وعده داده شده است .
رابط جشنواره‌ی رضوی خاطر نشان کرد:کودکان و نوجوانان هرمزگانی در حالی کار جشنواره های رضوی را آغاز کردندکه کانون استان برنامه ریزی هدفمندی را در این بخش انجام داده بود.
وی خاطر نشان کرد: با توجه به تجربیات مربیان و توانمندی اعضای فعال کانون،روند فعالیت‌های مراکز تعین شد و مربیان توانستند در ارتباطی دوستانه و فضایی معنوی از تجربیات یکدیگربهره ببرند و نتیجه آن افزایش سطح کیفی و کمی آثار برگزیده استانی بود .
کارشناس مسوول فرهنگی هنری ادبی از روند رو به رشد درسطح کیفی جشنواره‌خبر داد وگفت: ازجمله نکات رشد در جشنواره‌‌های رضوی امسال وجود آثار پویانمایی وسرود بود.
اسدی خاطر نشان کرد: در این دوره نیز برای تقویت سطح دانش و آگاهی مربیان جهت انتقال مفاهیم ناب رضوی به اعضا ، سایت شمس توس به مراکز معرفی شد و تاکید شده مراکز از نشریه تخصصی وعلمی این سایت استفاده نمایند.و دانش خود را در علوم و معارف رضوی ارتقا دهند.
به گفته‌ی رابط رضوی استان، گروه کودک ونوجوان در پانزدهمین جشنواره‌ی بین المللی امام رضا علیه السلام با 8 فعالیت " قصه گویی ، شعرسرایی، داستان نویسی، پویانمایی، سرود، کتاب‌سازی، نشریه وکاردستی شرکت کرده است.
اسدی گفت: از بین 299 اثر رسیده با حضور 231 نفر شرکت کننده نسبت با سال گذشته در تعداد آثاربا 18 درصد و در تعداد شرکت کننده 21 درصد رشد روبرو بوده ایم.
 
هیات داوران جشنواره رضوی پانزدهمین جشنواره‌ی بین المللی امام رضا علیه‌السلام از بین آثار رسیده در بخش شعر سرایی 41 اثر ، داستان نویسی 16 اثر، پویانمایی 7 اثر، سرود 2 اثرهنری، کتاب سازی 12 اثر، نشریه 13 اثر و در بخش کاردستی 62 اثر" را به عنوان برگزیده‌ی استانی معرفی کرد.
 
گفتنی است آثار داوری شده و برگزیده به دبیرخانه جشنواره رضوی ارسال شد و قرار است از کلیه برگزیدگان استانی طی مراسمی تقدیر به عمل آید.