ویژه برنامه افطاری در مراکز فرهنگی هنری استان همدان

همزمان با ایام پر فیض و برکت ماه مبارک رمضان ویژه برنامه بهشتیان کوچک با هدف بالا بردن حس دینی کودکان و نوجوانان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان همدان، مرکز فرهنگی هنری شیرین سو برنامه بهشتیان کوچک را با هدف بالا بردن حس دینی و همچنین سپاس از پروردگار بی همتا به جهت دادن توان بندگی و عبادت برای اعضا خود برگزار کرد . ازجمله برنامه های اجرا شده دراین برنامه دعوت از روحانی معزز حجت الاسلام ایمان بود که در قالب برنامه کاغذ و قیچی ونیز بیان مسائل مذهبی لحظاتی شاد و مفرح برای اعضا ایجاد کردند .
وی با معرفی شخصیت والای امیرالمومنین و مشارکت ایشان در کارهای خانه، کاشت و کارکردن در نخلستان کوفه و همچنیین نحوه شهادت مظلومانه ایشان در محراب نماز اشاره کردند که در حین سخنرانی با ساخت نمادهای کاغذی از مهراب و نخلستان اعضا را به وجد می آوردند. 
همچنین از جمله برنامه های دیگر ایشان معرفی کوتاهترین وبلندترین سوره های قران کریم بود .وی همچنیین با مشارکت دادن اعضان در این گفتمان دینی اصول و فروع دین و... برای اعضا بیان کردند . در پایان برای تمامی اعضا شرکت کننده در برنامه تاج کاغذی به عنوان یاد بود اهدا کردند .
از دیگر برنامه های بهشتیان کوچک در مرکز شیرین سو ختم جز سی ام قران کریم و قرائت دعای فرج بود و پایان بخش برنامه ضیافت افطاری و سپس شرکت در نماز جماعت در مسجد جامع شهر بود.
 گفتنی است این یرنامه با شرکت 40 عضو کودک و نوجوان برگزار شد و بخشی از هزینه های این میهمانی آسمانی را بخشدار شیرین سو جناب آقای سعادتمند تقبل کردند .
 
مرکز کبودرآهنگ
اعضاء مرکز کبودرآهنگ نیز میهمان  مراسم افطاری در مرکز فرهنگی ، هنری بودند . در این روز معنوی مراسم ختم جزء سی قرآن توسط بچه ها خوانده شد و بعد از روخوانی قرآن  و سخنرانی حاج آقا بابایی از سازمان تبلیغات برای بچه ها با موضوع عفاف و حجاب و امر به معروف و نهی از منکر انجام گرفت
برپایی نماز جماعت پذیرایی افطاری توسط همکاران مرکز در ادامه رنامه های ان مرکز بود.
 
مرکز ازندریان
ویژه برنامه ضیافت فرشته ها در مرکزازندریانامسال حال و هوای دیگری داشت و در این مراسم افطاری بین اعضاء مسابقه ی نقاشی با موضوع رمضان گذاشته شد که از بین آنها دو نفر برگزیده شد و سپس مربی به صحبت در مورد فضایل شب قدر و ماه مبارک رمضان و و اتفاقات مهمی که در این شب ها اتفاق افتاده پرداخت .
قرائت سوره قدر، نماز جماعت ، خواندن دسته جمعی دعای فرج برای ظهور زودتر آقا امام زمان(عج) و در پایان مراسم بسته های افطاری که توسط دستهای کوچک خود اعضاء آماده شده بود به اعضاء داده شد.
 
مرکز فامنین
برنامه افطاری با اجرای برنامه های فرهنگی و اسلامی در مرکزفامنین برگزار شد .اعضا پسر مرکز که برای اولین بار در مراسم افطاری کانون شرکت داشتند 2 ساعت قبل از اذان مغرب با حضور در به تشکیل جلسه انس با قران به قرائت آیات نورانی قران پرداختند و دعای فرج را با هم همخوانی کردند و برای بچه های مظلوم عراق و فلسطین دعا کردند.
و در این برنامه تئاتر کاغذی «عبا » توسط نوجوانان مرکز با هدف آشنائی با معجزات معصومین (ع) برگزارشد نمایش عبا داستان دعبل خزاعی است که هدیه ای از امام رضا (ع) دریافت نموده است که این هدیه طی حوادثی ، کاروانی را از دست راهزنان رهایی می دهد.
 
مرکز سه همدان
مراسم «ضیافت بهشتیان کوچک» با حضور 60نفر از اعضاء دختر با موضوع مهدویت ، کودکان غزه و عفاف و حجاب برگزار شد.
هدف از برنامه ها ی فوق ، حمایت از کودکان مظلوم غزه ، پرورش حس دینی و آشنا بیشتر با امام زمان (عج) بود.
غرفه ادبی و غرفه نقاشی با محوریت موضوع «فلسطین و مردم بی دفاع غزه» ، غرفه خوشنویسی و سفالگری با موضوع «مهدویت »با حضور کارشناس مذهبی جهت بحث آزاد با موضوع عفاف و حجاب از برنامه ها جنبین مراسم بود.

در پایان مراسم با حضور سید محمد رضا جوادی مدیر کل کانون استان همدان از اعضاء شرکت کننده تقدیر و مراسم با اقامه نماز جماعت وصرف افطاری به پایان رسید.