کد خبر: 234764
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۳
بازدید 6303
روزهای شاد برای کودکان همدانی

مراکز فرهنگی ، هنری ،کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان درهفته ملی کودک برنامه های متنوعی اجرا کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان همدان،همزمان با آغاز هفته ملی کودک مراکز کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان باشعار بادبادک امید، شادی ، دانش،آرامش لحظات به یاد ماندنی را سپری کردند.
مرکز یک همدان باطراحی وفضاسازی شادوخلاق به مدت یک هفته پذیرای کودکان ونوجوانان شهر همدان بود که با طراحی وایجاد غرفه های روخوانی کتاب،بازی و سرگرمی، تکه کن ،بساز وکاردستی فعالیتهایی همچون قصه گویی، شعرخوانی ،بازی وسرگرمی،کاردستی ، سفا لگری، روخوانی کتاب وشکل سازی با حروف فارسی رابرای مهمانان کودک تدارک دیده وروزهای شادی را برای مخاطبین خود درهفته ملی کودک داشتند.
مرکزاسدآباد روزهای شادی را برای کودکان با اجرای برنامه هایی چون خواندن شعر،نمایش فیلم،سفالگری، نقاشی، درخاطرات کودکان خود ثبت کرد.
در مرکزسامن جنگ شادی اجراشدوکودکان باحضور دراین جنگ بازی باکاغذ ، ساخت شکلها یی با کاغذ ودرمسابقات شاد وجذاب شرکت کردند.
برگزاری مسابقه نقاشی بر روی پارچه با موضوع صلح ودوستی از برنامه های مرکز صالح آباد بود که میزبان بیست نفر از دانش آموزان مدرسه استثنایی شهر صالح آباد به همراه والدین بود.
کودکان قهورد باساخت فرفره های شادی به استقبال بادبادکهای امید رفته ودر ویژه برنامه ای لحظات شاد وبیاد ماندنی را برای خود فراهم کردند.
در مرکز ازندریان نیز کودکان با ساخت فرفره های رنگی روز ملی خود را جشن گرفتند ودر این روز آرزوهای خود را داخل صندوق انداختند. پخش فیلم، اجرای سرود وخواندن بیانیه حقوق کودکان از دیگر برنامه های این مرکز بود.
مرکز فرسفج در روز جهانی کودک یک روز خاطره انگیزرا با اجرای برنامه های شاد و متنوع برای اعضاء رقم زد وبچه هادر کنار مربی خود جمله زیبای(بچه ها روزتان مبارک) را با استفاده از سنگریزه بر روی زمین نوشتند. مسابقه طناب کشی ،بحث آزاد با موضوع حقوق کودکان ونشست صمیمی با کودکان از دیگر فعالیتهای مرکز بود.
عیادت از کودکان بیمار در تویسرکان انجام شد که در این برنامه مربیان مرکز به همراه مسئولین شهر ستانی با حضور در بیمارستان ولیعصر از کودکان بیمار دلجوئی کرده و روز ملی کودک را تبریک گفتند.برگزاری پرواز بادبادکها با همکاری اداره ارشاد وتربیت بدنی سهرستان با حضور 45 نفر از کودکان از دیگر برنامه های این مرکز بود.
اعضاء مرکز سه همدان با حضور در پایگاههای جشن نیکوکاری حس نوعدوستی خود را به همنوعان خود اعلام نموده وشادی خود را با همه کودکان تقسیم نمودند.
قصه گویی ، بازی وسرگرمی ، پخش فیلم ، مسابقات ، معرفی وقایع وایام ، شعر خوانی نقاشی وسفالگری به مناسبت هفته ملی کودک در دمق با حضور کودکان ونوجوانان اجرا شد.
در مریانج جشنواره روز جهانی کودک با عنوان بادبادک های امید برگزار شد که در این جشنواره غرفه هایی از فعالیتهای شاخص کانون از قبیل قصه گویی، کاردستی ، بازی و سرگرمی،ادبی ، نقاشی ، پرورش خلاقیت و خوشنویسی برای کودکان برپا شد.
در شیرین سو کودکان در هفته ملی کودک اوقات خوشی را سپری میکنند ومربیان این مرکز با هدف پرورش شخصیت کودکانی که آینده این کشور با دستهای کوچک اما هنرمند آنان ساخته خواهد شد با ویژه برنامه های شاد و مفرحی در خدمت این عزیزان شامل سفالگری ، نقاشی ونشست های تخصصی بود.
با حضور بیش از 70کودک ونوجوان مرکز شماره 2 ملایر برنامه هایی همچون مسابقه ، بازی ، سرود ، قصه گویی وقرائت نامه ای به کودکان غزه اجرا گردید.
همزمان با آغاز روز جهانی کودک در سراسر کشور مرکز فرهنگی هنری قروه ی درجزین این روز را با برگزاری مراسم جشن ویژه ی کودکان خردسال گرامی داشت.
در این مراسم که با حضور والدین ، مربیان و خردسالان مهد کودک های مسافر کوچولو و چکاوک در سالن نمایش مرکز قروه برگزار گردید مربیان مرکز با برنامه های متنوع فرهنگی از جمله قصه گویی ، ساخت کاردستی فرفره های رنگی ، نمایش فیلم ، بازی ، شعر و بازدید از نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی از آنها پذیرایی نمودند.
کتابخانه های سیار و پستی در سطح استان در هفته ملی کودک با اجرای مسابقه نقاشی گروهی بر روی پارچه، ساخت سفال بصورت خلاق، مسابقه طناب کشی، معرفی فعایت های کانون، ارسال مطالب خواندنی و معرفی شخصیت امام هادی (ع ) و حشن ویژه و اجرای مسابقه پرواز بادبادکها در روستا لحظات به یادماندنی برای کودکان و نوجوانان ثبت کردند.