تغذیه نقش اساسی در سلامت جسم و روح بچه ها و شادابی آنها دارد

کانون فرهنگی،هنری فامنین «همایش زندگی سالم در پناه قرآن وعترت با تغذیه سالم » را با دعوت از محقق و پژوهشگر قرانی استاد جلیل بابایی برگزار کرد .

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان همدان، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فامنین اولین همایش زندگی سالم در پناه قرآن وعترت با تغذیه سالم را در سالن اداره آموزش و پرورش با حضور 250 نفر از والدین اعضا اجرا نمود.

استاد جلیل بابایی محقق طب قرآنی در این همایش گفت: تربیت صحیح کودکان با آموزه های دینی در رأس برنامه های خانواده ها قرار گیرد زیرا پایه و اساس سبک زندگی اسلامی از این دوران باید آغاز شود.وی تصریح کرد:

بابایی با بیان این نکته که تغذیه نقش اساسی در سلامت جسم و روح بچه ها و شادابی آنها دارد، ادامه داد: بیماریها ی مختلفی در ایران رایج شده است که متاسفانه کودکان بسیاری از سنین کم به آنها مبتلا می شوند و علت اصلی این امر استفاده از تغذیه نامناسب است.

وی خاطرنشان کرد: انسان از بدو خلقت به دنبال رفع گرسنگی و درمان دردها بود و پیامبران الهی بشر را در این زمینه هدایت می کردند.

ایشان برخی از مواد غذایی پاک که خداوند در قران به آنها اشاره کرده است را به والدین توصیه نمود تا در رژیم غذایی کودکان خود قرار دهند مانند عسل ، خرما ،مویزو انجیر که سرشار است از ویتامین‏هاى مختلف ودر بسیارى از بیماریها از آن به عنوان یک دارو مى‏توان استفاده کرد.