پرورش خلاقیت در کودکان از طریق آموزش

دومین نشست تخصصی مربیان هنری کانون استان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان همدان، دومین نشست تخصصی سالیانه مربیان هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به همت واحد کارشناس هنری کانون با حضور 28 مربی هنری در مرکز شماره 3 همدان برگزار شد.
سید محمد رضا جوادی مدیر کل کانون استان همدان ضمن تشکر از زحمات مربیان هنری خاطر نشان کرد :کار با کودک نیاز به داشتن عشق و علاقه در این حوزه می باشد که خوشبختانه مربیان کانون با تخصصی که در رشته کاری خود دارند باعث پیشبرد اهداف و برنامه ها در کانون می شوند.
وی گفت : مربیان کانون برخود ببالند که با قشر کودک و نوجوان که پاک ترین گروه سنی جامعه را تشکیل می دهدسروکار داشته و با نگاه تربیتی سطح رضایت مندی مخاطبین خود را بالا ببرند.
جوادی ادامه داد : مربیان با استفاده از ابزار مهارت هنری بهترین مسائل اخلاقی و تربیتی را به کودکان و نوجوانان منتقل کنند و با دارا بودن سعه صدر و خوش رویی الگوی عملی بچه ها باشند چرا که پرداختن به مسائل اخلاقی بهترین رکن کار است.
مدیر کل کانون در پایان به مربیان حاضر در نشست توصیه کرد : با افزایش پرورش و شناخت توانمندیهای کودکان به آخرین شاخص های تخصصی در حوزه فعالیتی مجهز شوند.
دکتر حسین اردلانی عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان در این نشست در خصوص جایگاه هنر در زندگی اجتماعی و قرار گرفتن آن در زندگی اجتماعی و بهره برداری آن پرداخت .
وی گفت : از نگاه فلسفی دانش چیزی است که افعال انسان به سمت خودش جذب می کنند و کسب معرفت و دانش برای هر انسانی یک ویژگی است .
اردلانی افزود : هنر از نگاه دو فیلسوف به مطلق گرایی و نسبی گرایی می پردازند و جایگاه هنر در معرفت شناسی مورد بررسی قرار می گیرد.

گفتنی است در این آموزش یک روز مربیان هنری سه کار گروه سفال، نقاشی و خوشنویسی ایجاد شد که در کارگروه نقاشی دکوپاژ و ترکیب مواد روی کاغذ، خوشنویسی تراشیدن قلم به شیوه حرفه ی و ساخت کاغذ ابرو باد به وسیله ماست و رنگ روغن در کارگروه سفال حاضرین به ماسک سازی و ساخت کتیبه درقالب های آماده پرداختند.