کد خبر: 236438
تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۲
بازدید 1352
مطالعه محور اصلی فعالیت کانون است

اصلی‌ترین محور فعالیت‌های کانون مطالعه و توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان همدان، همزمان با هفته کتاب و کتاب خوانی در 29 آبان ماه که روز کتاب کودک نامگذاری شده ، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با حضور بیش از 150 کودک و نوجوان همایشی با موضوع کتاب و تقدیر از فعالان در این حوزه در سالن سینما کانون برگزار کرد.
سید محمد رضا جوادی مدیرکل کانون استان در همایش کتاب و کتابخوانیگفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان یک نهاد فرهنگی، آموزشی متولی توسعه کتاب و کتابخوانی بوده است و در این راستا تلاش دارد.
جوادی افزود: در عصری که تکنولوژی‌هایی چون اینترنت، رایانه، کتابخانه‌های مجازی و... گسترش پیدا کرده است هنوز چیزی نتوانسته جای فرم فیزیکی کتاب را بگیرد که این اهمیت کتاب را نشان می‌دهد.
جوادی ادامه داد: مجموعه منابعی که در کانون وجود دارد متناسب با خواسته‌ها و نیاز کودکان است و اصل تربیت و پرورش فکری و دینی آنها را در رأس قرار داده است.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان با بیان اینکه نامگذاری هفته‌ای با عنوان «هفته کتاب» صرفاً به این جهت نیست که در این هفته به این موضوع بپردازیم، گفت: این هفته فرصتی را فراهم کرده است تا دستگاه‌های متولی کتاب، عملکرد خود را در این حوزه جمع‌بندی کنند و به آسیب‌شناسی این مهم بپردازند.
وی خاطرنشان کرد: مربیان کانون در تلاش هستند تا با ابزارهای مختلف علاقه‌مندی کودکان و نوجوانان را به این دریای معرفت بیشتر کنند.
وی افزود: در هفته کتاب 100 عنوان برنامه در مباحثی چون نقد کتاب، معرفی کتاب، رونمایی از کتاب، معرفی کتابخانه‌ها و... داشتیم که امید است برای توسعه اصیل کتاب و کتابخوانی اثرگذار باشد.
در ادامه وحیده کاشی نهنجی، کارشناس کتاب در خصوص لزوم استفاده کودکان و نوجوانان از کتاب به ایراد سخن پرداخت و حاضرین را با این امر آشنا کرد.
رونمایی از کتاب خانم زندی با عنوان "تولدت مبارک" «مجموعه اشعار کودک در خصوص امام زمان(عج)» از دیگر برنامه‌های این روز بود. در پایان از نفرات برتر حوزه کتاب تقدیر شد که در زیر اسامی آنها می‌آید.
-         نفرات موفق در کتابخوانی: فاطمه جباری مرکز کبودراهنگ، امیررضا فرزام مرکز فرسفج، هانیه عبدالرحمانی مرکز 2 همدان، سجاد کهزادی مرکز تویسرکان.
-         مراکز موفق در بخش کتابخوانی: مرکز شماره یک ملایر، واحد سیار ملایر، مرکز فامنین
-         برگزیدگان گزارش‌نویسی: لیلا عبدلی، اکرم هادی رونق، لیلا رسولی.