برگزاری ورکشاپ تخصصی تصویرسازی و نقاشی در همدان

ورکشاپ تخصصی تصویرسازی و نقاشی کودکان با عنوان "تصویر خیال" برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان همدان، اولین کارگاه تخصصی تصویر سازی و نقاشی به همت واحد هنری کانون استان در راستای نهادینه کردن روحیه تعاون، کارگروهی و افزایش مهارت های اعضاء کانون  با همکاری حوزه هنری در محل سالن مطالعات مرکز شماره یک کانون برگزار شد.
لیلا السادات خوانساری کارشناس هنری کانون هدف اصلی برگزاری ورکشاپ را آشنایی کودکان با تکنیک های تصویرسازی و تصویرسازان اعلام کرد و گفت: از دیگر اهداف ورکشاپ انجام کار گروهی توسط اعضای کودک همراه تصویرسازان و تعامل بین آنها، ایجاد فضای با نشاط برای کودکان جهت خلق آثار هنری و همچنین تقویت خلاقیت کودکان است.
خوانساری گفت: این برنامه با عنوان تصویرخیال، پذیرای 25 کودک دختر از اعضای کانون و 20 نفر از تصویرگران جوان استان، از حوزه هنری بود. وی افزود: کودکان در این کارگاه با تکنیک های آب رنگ، مدادرنگی و پاستل به خلق تصاویر مختلف پرداختند.
یونس اشرفی پور کارشناس هنرهای تجسمی حوزه هنری نیز در ادامه بیان کرد: اصل بر این است که کودک نقاشی کند و اصلا هدف همین است که کودکان نقاشی بکشند و قرار نیست کودکان را به سمت نقاش شدن هدایت کنیم.
وی گفت: هنر همان فرصتی است که ما برای درک دانسته هایمان به آن نیازمندیم اما با وجود اهمیت بسیار زیادی که دارد توجه کافی به آن نمی شود در صورتی که کتابها و مقالات مختلفی درباره کودک و به ویژه نقاشی کودکان نوشته شده است.
اشرفی پور در پایان اذعان داشت: قرار نیست هرکودکی که نقاشی میکشد در آینده نقاش شود وهدف از برگزاری ورکشاپ هم این نیست که کودکان را به نقاشان و هنرمندان چیره دستی در آینده تبدیل کنیم بلکه میخواهیم ساعاتی را با نقاشی سپری کنیم و همچنین کودکان را در محیطی صمیمی با بزرگترها آشنا کنیم گه مثل آنها نقاشی می کشند.
گفتنی است  برنامه فوق در 6 آذر ماه ، ساعت 9 الی 12 در مرکز شماره یک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان صورت پذیرفت.