کد خبر: 239332
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۶
بازدید 2031
افتتاح کتابخانه سیار روستایی بهار

هفتمین کتابخانه سیار روستایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان در شهرستان بهار آغاز بکار کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان؛همزمان با 16 بهمن ماه مصادف با پنجمین روز از سی ششمین سالگرد ایام ا.. دهه فجر انقلاب اسلامی هفتمین کتابخانه سیار روستایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با حضور حضرت حجت السلام و المسلمین حبیب الله حاتم نیا امام جمعه شهرستان بهار، محمد علی پورمختار نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، محسن مرادی پناه فرماندار، سید محمد رضا جوادی مدیر کل، اسدا.. شعبانی شاعر کودک و جمعی از مسوولین استانی و شهرستانی آغاز بکار کرد.
کانون در رشد فکری کودکان تاثیر بسزایی دارد
نماینده مردم شهرستان بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی با حضور در این مراسم خاطر نشان کرد: کانون کتاب و کتابخوانی تعالی فکری را به وجود می آورد و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در رشد فکری کودکان و نوجوانان تاثیر بسزایی دارد و رابطه بین کودکان و اولیا برقرار می‌کند.
پورمختار با بیان این نکته که کانون در روستاها نیز مستقر است افزود: با افتتاح کتابخانه سیار روستایی امکان دسترسی را در نقاط مختلف کشور که امکان ساخت کتابخانه نیست را مهیا ساخته است.
رئیس کمیسیون اصل 90 شورای اسلامی گفت: هدف فعالیت کتابخانه سیار روستایی این است که کتاب ها در روستاها دست به دست بچرخد و باعث دوستی در بین کودکان شود.
وی در پایان سخنانش اذعان داشت: کمبود سطح و ساعت کتابخوانی در کشور موج میزند و کانون این امکان را به وجود آورده است که این کمبود جبران شود.
 
کانون بستر و زمینه هدایت فکری کودکان و نوجوانان را پایه ریزی می‌کند
در ادامه فرماندار شهرستان بهار گفت: کانون پرورش فکری با سابقه ی چندین ساله پیشتاز کانون‌هایی است که آثار مثبتی در فرهنگ وهنر داشته و دارای فعالیت‌های ارزشمند در راستای تنویر افکار کودکان و گرایش آنها به کتاب و کتابخوانی داشته است.
محسن مرادی پناه با بیان خلائی در سطح روستاها داشتیم افزود: با افتتاح کتابخانه سیار روستایی خلائی که وجود داشت پوشش داده شد.
مرادی پناه با اشاره به اینکه معتقدیم افراد صاحب منصب فعالیت‌های فرهنگی خود را در کانون شروع کرده اند گفت: کانون فعالیت های خود را در راستای هدایت فکری کودکان اجرایی کرده است.
وی در پایان در خصوص ساخت کانون در لالجین گفت: یکی ازبرنامه های سال 94 این است که کانون پرورش فکری لالجین که 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته را به بهره برداری برسانیم.
سید محمد رضا جوادی مدیرکل کانون استان با اشاره اینکه شهرستان بهار دارای 51 روستا می‌باشد گفت: کتابخانه سیار روستایی 20 روستا از شهرستان بهار را تحت پوشش قرار داده است و همچنین مربیان 30 نوع فعالیت فرهنگی و هنری ازقبیل قصه‌گویی، شعر خوانی و برنامه علمی و... را در روستاها انجام می‌دهند.
جوادی با اشاره به اینکه مرکز با اعتبار بالغ بر 500 میلیون ریال هزینه به بهره برداری رسیده خاطر نشان کرد: این مرکز با بوسیله نقلیه و شش هزار و پانصد جلد کتاب سومین مرکز درشهرستان بهار است که آماده خدمت رسانی به کودکان و نوجوانان می‌باشد.
گفتنی است با آغاز بکار این مرکز تعداد مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان به 27 مرکز فرهنگی، هنری ثابت،سیار و پستی رسید.