کد خبر: 240655
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۹
بازدید 1552
ابزارهای پویا و جذاب در کانون

مراکز کانون با بهره گیری از ابزارهای پویا و جذاب فعالیتهای خوبی برای مخاطبین انجام می دهند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، آخرین جلسه شورای برنامه ریزی کانون استان با حضور سید محمدرضا جوادی مدیر کل کانون استان، کارشناسان و مربیان مسوول مراکز سراسر استان در سالن جلسات مرکز شماره یک کانون برگزار شد.
سید محمد رضا جوادی در این جلسه با ابراز خرسندی از عملکرد یکساله مراکز در انجام فعالیتهای فرهنگی، هنری، ادبی برای مخاطبین خاطر نشان کرد: ابزارهای کانون جهت انجام فعالیتها برای کودکان و نوجوانان بسیار پویا و جذاب است که کانون پرورش فکری بعنوان یک سازمان فرهنگی و فرایند محور بودن برنامهها سعی در غنی سازی اوقات فراغت کودکان با توجه به نیاز جامعه گام بر می دارد.
مدیر کل کانون اظهار داشت: نیازهای کودکان و نوجوانان در بخش‌های مختلف مطالعه، تحقیق، جستجوگری و... می‌باشد که مربیان کانون در مراکز با استفاده از ابزارها و روش های غیر مستقیم سعی در انتقال مفاهیم و ارزش‌های تربیتی به مخاطبین می باشد.
وی ترویج فرهنگ مکتوب کتاب و کتابخوانی را مهم‌ترین وظیفه کانون برشمرد و افزود: با علاقمندی کودکان و نوجوانان به مطالعه شاهد رشد مطلوبی در این عرصه خواهیم بود.
تعهد کاری از دیگر نکات مورد تاکید مدیر کل کانون به مسوولین مراکز در جلسه پایانی سال بود و به مسوولین توصیه نمود: با جدیت در راستای برنامه‌ریزی و انجام فعالیت ها و بومی سازی آن نسبت به مناطق تلاش نمایند و عملکرد خود را مورد ارزیابی قرار داده و از نتیجه کاری خود رضایت داشته باشید.
وی خطاب به حاضرین گفت: خودباوری نیاز کارکنان کانون است و مجموعه کاری کارکنان کانون یک سازمان یادگیرنده است که ذاتا انسان نیاز به تلاش و تجربه دارد.
در ادامه کارشناسان واحدهای فرهنگی، هنری، روابط عمومی، امورمالی، حراست و آموزش به ارائه گزارش از فعالیت های یکساله پرداختند و انتظارات و برنامه های سال آینده را اعلام کردند.
تشکیل کمیسیون های فرهنگی در سه حوزه فرهنگی از دیگر برنامه های گردهمایی یک روز بود که در این کمیسیون ها به بررسی و تجزیه و تحلیل آمار، برنامه های سال 94 با توجه به نیاز ها و گزارش توسعه کتابخوانی پرداخته شد.
برنامه پایانی این مراسم تقدیر از کارشناسان و مربیان نمونه در سه حوزه فرهنگی، هنری، ادبی، برگزیدگان استانی نمایش عروسکی، برگزیدگان استانی طرح تکریم ارباب رجوع، مسوولین کمیته های دهه فجر استان و برگزیده پژوهش استانی با اهداء لوح سپاس بود.