کد خبر: 240978
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۶
بازدید 1339
ثمره تلاش در کانون رشد و پیشرفت کشور است

ثمره تعلیم و تربیت در مراکز کانون باعث رشد و پیشرفت کشور میشود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، اولین جلسه شورای فرهنگی کانون با حضور سید محمدرضا جوادی مدیر کل، زهرا رضوی ملایری معاون و کلیه اعضادر سالن کنفرانس مرکز شماره یک همدان برگزار شد.
سید محمد رضا جوادی مدیر کل کانون استان ضمن تبریک سال جدید به حاضرین در جلسه اظهار امیدواری کرد: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به نام«سال همدلی و همزبانی ملت و دولت»نامگذاری شده است با جدیت مراکز کانون در امر فرهنگ سازی در تحقق شعار سال تلاش نماید.
جوادی در این جلسه بر تعامل در راستای اهداف کانون برای اقدامات تاثیر گذار تاکید داشت و افزود: ثمره تلاش و تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان در مراکز کانون پرورش فکری باعث رشد و پیشرفت کشور می‌شود.
وی گفت: فعالیت‌های مراکز کانون تخصصی بوده که می‌بایستی مربیان در این حوزه حساسیت و دقت زیادی در امر فرهنگ سازی و انجام فعالیت‌های مختلف فرهنگی، هنری، ادبی، علمی و مذهبی داشته باشند.
مدیر کل کانون در بخش دیگری از صحبت‌های خود بر برنامه‌های جدید و متنوع تاکید کرد و افزود: کارشناسان در حوزه‌های مختلف برنامه‌ریزی لازم را برای اجرای برنامه‌های محتوایی و مفرح در راستای تعلیم و تربیت اسلامی داشته باشند.
سید محمد رضا جوادی در پایان یادآور شد: چشم انداز برنامه پنج ساله کانون به منظور تقویت جایگاه کانون در طول برنامه پنجم با هدف توسعه ارتباط و تعامل مناسب با ادارات و سازمان های فرهنگی صورت گرفته است.
وی خطاب به حاضرین گفت: از سند چشم انداز، برنامه توسعه پنجم، سیاست‌های کلان کانون، منشور فرهنگی استان و دیدگاه کارشناسی جهت برنامه‌ریزی در راستای تحقق اهداف کانون استفاده گردد.
زهرا رضوی ملایری معاون کانون استان در ادامه جلسه تعریف افزایش بهره‌وری پرداخت و گفت: بهره‌وری یعنی استفاده بهینه از منابع سازمان به منظور رسیدن به اهداف کارآمد و اثربخش، که می بایستی در چهارچوب یک نظام ارزشی مورد قبول باشد.
وی هدف بهره وری را هوشمندانه تر کردن فعالیت‌ها برای دستیابی به زندگی بهتر و متعالی نام برد و افزود: در استفاده بهینه از منابع سازمان مدیر، کارمند و مخاطب سود می برند.
معاون کانون اندازه گیری، تحلیل، برنامه ریزی و اجرا را از اجزاء چرخه بهره‌وری برشمرد و در ادامه به شاخص‌های بهره‌وری و ارتباط ستاده و داده در مقایسه با فعالیت‌های کانون پرداخت.
رضوی در ادامه نظام پیشنهادات، بهبود مستمر، بهبود کیفیت، آموزش کارکنان، پژوهش در عملیات، نظام پاداش و تشویق، تفویض اختیار و تمرکز زدایی، کوچک سازی و... را از روش های بهبود بهره‌وری نام برد.
در ادامه جلسه کلیه کارشناسان و اعضا ستادی حاضر در جلسه به ارائه نقطه نظرات خود در خصوص ارائه طرح های خلاق در راستای افزایش بهره وری سازمانی پرداختند.