تربیت و آموزش کودکان یک کار هدایتی است

مربیان کانون در تربیت و آموزش کودکان به عنوان یک کار هدایتی نقش موثری دارند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، همزمان در ماه پر خیر و برکت رمضان اولین جلسه از سلسله نشست‌های اخلاق اداری با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید هاشم موسوی اطهر مدرس حوزه اخلاق در محل سالن جلسات کانون برگزار شد.
 
سید محمد رضا جوادی مدیر کل کانون استان همدان با تبریک ماه مبارک رمضان و آرزوی قبولی طاعات و عبادات همکاران از حضور حاج آقا موسوی اطهر مدرس اخلاق در این جلسه تشکر کرد و افزود: نقش مربیان در راستای تعلیم و تربیت اسلامی پرداخت ویژه به مسائل اخلاقی و تربیتی برای مخاطبین کانون دارای اهمیت است، چرا که کانون پرورش فکری به عنوان یکی از دستگاه‌های متولی امر تربیت در شناخت، جذب کودکان و نوجوانان مسئولیت دارد.
وی کانون را درب ورود به شناخت از آینده نگری برای نسل آینده جامعه برشمرد و بیان کرد: انتقال مفاهیم تربیتی و اخلاق دینی آینده ای روشن و موثر برای جامعه می تواند ترسیم کند که دراین راستا برگزاری سلسله نشست‌های اخلاقی یک نیاز شخصی و هم یک نیاز جهت انجام فعالیت برای مربیان کانون می باشد.
 
حجت الاسلام و المسلمین سید هاشم موسوی اطهر از مدرسین حوزه اخلاق نیز در این مراسم با آرزوی قبولی طاعات و عبادات همکاران کانون در ماه مبارک رمضان، مربی را یکی از اسما الهی یعنی "رب"نام برد، اظهار داشت: مربیان کانون قدر خود رابدانند چراکه در جایگاهی هستند که با کار خود شکرگذار نعمت های الهی هستند.
وی گفت: تربیت و آموزش کودکان یک کار هدایتی است که نزد خداوند پاداش دارد و خداوند مربیان کانون را دوست داشته است که در این جایگاه قرار دارند.
این مدرس اخلاق تصریح کرد: سیره اولیا و انبیا الهی خدمت به مردم بوده است و انسانی که در هر سمتی در راه اندازی کار دیگران تلاش نماید این کار یک نعمت الهی است که شکر خودش را می طلبد.
وی در ادامه علم به نعمت و علم به اینکه وظیفه بنده نسبت به نعمت ها چی است و چگونه باید در راستای خدمت به دیگران مورد استفاده قرار داده را مورد تاکید قرار داد و خاطر نشان کرد: اعتقاد، احکام، اخلاق و بعد از آن بهترین وسیله برای رسیدن به قرب الهی را خدمت به مردم دانست.
حاج آقا موسوی با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم که می فرماید: مردم خانواده خدا هستند و محبوب ترین مردم نزد خدا کسانی هستند که به خانواده خدا سود برسانند، در ادامه خطاب به حاضرین در جلسه گفت: شما مربیان در تربیت کودکان و نوجوانان ونسل آینده جامعه نقش موثری دارید و می بایستی با دقت و حساسیت به وظیفه خود که همان چیزی است که خداوند دوست دارد را به انجام برسانید.
گفتنی اسن این نشست با حضور همکاران ستادی و مربیان مسوول مراکز شهرستان همدان در هشتمین روز از ماه مبارک رمضان انجام شد و تا پایان ماه مبارک رمضان هر هفته پنج شنبه ها ادامه خواهد داشت.