دختران خورشید در اردوی تابستانی کانون همدان درخشیدند

اردوی تابستانی اعضا مراکز فرهنگی، هنری کانون استان همدان با عنوان "دختران خورشید" با محوریت سبک زندگی ایرانی اسلامی در اردوگاه ایثار همدان آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، 60 نفر از دختران نوجوان فعال مراکز فرهنگی، هنری در سراسر استان در روزیکشنبه بیست و پنجم مرداد ماه به اردو گاه ایثار همدان وارد شده و پس از اجرای مراسم استقبال در مراسم افتتاحیه شرکت کردند.
این مراسم با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید و پخش سرود جمهوری اسلامی و همچنین سرود کانون آغاز شد و در ادامه با صحبت‌های سید محمد رضا جوادی مدیرکل کانون استان ادامه پیدا کرد.
جوادی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان با تبریک فرا رسیدن سالروز ولادت با سعادت حضرت معصومه(س) و روز دختر، مناسبت‌های دینی و مذهبی و در آمیختن آن با فعالیت‌های کانون را موجب تاثیر گذاری مناسب در امر پرورش دینی کودکان و نوجوانان برشمرد.
وی موضوع محوری در اردو را سبک زندگی ایرانی اسلامی عنوان داشت و اجرای گارگاه ها و فعالیت‌ها را در این راستا عنوان کرد.
مدیرکل کانون خطاب به دختران حاضر خاطر نشان کرد: با الگو گیری از ائمه، مادران فردای جامعه در بسط، اشاعه و توسعه اخلاق پاک ائمه معصومین باشند.
وی همچنین همراهی با گروه همسالان و ایجاد فضای زندگی گروهی رافرصت خوبی برای تمرین خودسازی و تقویت ویژگی‌های فردی مثبت در اعضا برشمرد که در دراز مدت کمک موثری به آنها خواهد کرد.
 
 دکتر طاهره دوروزی مشاور استاندار و مدیر کل امور بانوان استانداری همدان نیز با ابراز خرسندی از برگزاری جشن دختران خورشید و اهمیت دادن به دختران در جامعه تصریح کرد: آموزه‌های مترقی اسلامی با احیاء و اصلاح جایگاه زن در جوامع مختلف بشری پدید آورنده تحولی مثبت در تببین جایگاه دختران و تکریم شخصیت آنان بوده و همواره مبین تجلی ارزش های والای انسانی دختران می باشد.
مشاور استاندار بر فراگیری اخلاقیات تاکید ادشت و افزود: دختران قدر خود را در جامعه اسلامی بدانند ونقش خود را در خانواده و محله در راستای انتقال مفاهیم دینی و اخلاقی و اسلامی بر روی هم سن و سالان خود ایفا نمایند.
وی در ادامه به دلایل نامگذاری ولادت حضرت معصومه به روز دختر اشاره داشت و اظهار امید واری کرد این نامگذاری منشا ارزشمندی برای توجه، تفکر، تصمیم سازی و اقدامات پر خیر و برکت برای این بخش مهم و سرنوشت ساز جامعه باشد.
 
حجت السلام و المسلمین سید کمال حاجی علی اکبری از مبلغان دینی نیز با سوال از دختران در خصوص خصوصیات حضرت معصومه (س) به معصومیت و پاکدامنی و امانت داری حضرت اشاره داشتند.
حاجی علی اکبری به بیان ویژگی های شهر قم درمقایسه با سایر شهرهای کشور بر وجود مرقد مطهر حضرت معصومه(س)و مسجد جمکران پرداخت و خطاب به حاضرین برتوجه به رعایت مسایل شرعی و حجاب اسلامی تاکید داشت.
در ادامه نیز 2 نفر از دختران که با رضایت از سال قبل حجاب خود را چادر انتخاب کرده بودندو به تعهدخود پایبند بودند جوایزی اهداشد.
اجرای سرود آشنای غریبان توشط اعضا، مولودی خوانی، اجرای مسابقه، معرفی شخصیت حضرت معصومه(س) و اهدا جوایز و تقدیر از همنامان حضرت معصومه از دیگر برنامه های این مراسم بود.
گفتنی است مهدی اخوان مدیر گروه فرهنگی، اجتماعی استانداری همدان، رضوان پور محمدی کارشناس ناظر اردو، زهرا رضوی ملایری معاون فرهنگی، ملیحه حمدی دبیر اجرایی اردو و مربیان کانون از دیگر حاضرین در مراسم افتتاحیه بودند.