کانون رسالت بزرگی در راستای فعالیت‌های کودکان ونوجوانان دارد

900 برنامه در راستای انجام رسالت فرهنگی در هفته ملی کودک و نوجوان انجام می گیرد .

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان همدان، در آستانه فرا رسیدن هفته ملی کودک سید محمد رضا جوادی مدیر کل کانون با حضور در بین اصحاب رسانه به تشریع برنامه‌های این هفته پرداخت .
جوادی بیان اینکه کانون رسالت بزرگی در راستای فعالیت‌های کودکان و نوجوانان دارد خاطر نشان کرد: همه ساله 8 اکبتر روز جهان کودک نامگذاری شده که با توجه به اهمیت ویژه این روز از 15 لغایت 21 مهر ماه بنام هفته ملی کودک نامگذاری شده و کانون پرورش فکری با همکاری سایر دستگاهها فرهنگی اقدام به برگزاری برنامه‌های شاد و متنوع برای کودکان ونوجوانان می نماید .
وی توجه جدی به کودکان به عنوان یک شهروند، حمایت معنوی از کودکان، کمک به شکل گیری خاطرات با نشاط برای کودکان، جلب افکار جامعه و خانواده به نیازهای آن، هم افزایی دستگاهها و توجه به کودکانی با نیاز های ویژه از مجموعه اهداف برنامه‌های کانون نام برد .
سید محمد رضا جوادی با اشاره به سیاست‌های کلان که به استان در حوزه کودک و نوجوان ابلاغ شده است گفت: امسال نیز همچون سالهای گذشته هفته ملی کودک با برنامه‌های از پیش تعیین شده با شعار"دنیا به لبخند کودکان زیباست"و اجرای 900 برنامه برگزار می‌شود.
جوادی تصریح کرد: در طول مدت یک هفته برنامه و جشنواره های مختلفی با هدف توجه جدی به کودکان و نیازهای اجتماعی فرهنگی آنها برگزار خواهیم کرد .
وی افزود برپایی جشن ویژه اعضا کانون و اولیاء ، دانش آموزان و برگزاری نمایشگاه آثار اعضاء ،دعوت از مدارس در کلیه روزهای هفته برای حضور در مراسم کانون و اجرای برنامه آنها و پرواز بادبادکها و اجرای طولانی ترین نقاشی از عناوین برخی برنامه‌های تدارک دیده به مناسبت هفته ملی کودک است .
مدیر کل کانون استان همدان با بیان اینکه بر اساس تقویم روز شمار هفته ملی کودک نخستین برنامه‌ها از روز چهارشنبه 15 مهر ماه آغاز خواهد شد. افزود: برنامه‌های روز نخست با عنوان کودک، سلامتی و ایمنی نامگذاری شده و برنامه‌هایی با عناوین لبخند کودک، برپایی نقاشی خیابانی ویژه اعضاء و دانش آموزان در محل میدان آرامگاه باباطاهر، برگزاری راهپیمایی و قرائت بیانیه حقوق کودک توسط اعضا، تشکیل حلقه صلح دوستی در حمایت از کودکان یمن و خواستار رعایت حقوق کودک کودکان ، توزیع 5 هزار کودک کارت به شرکت کنندگان در برنامه برای استفاده از اماکن تاریخی، تفریحی و گردشگری استان، همایش زنگ حماسه ، برپایی نشست ادبی و خوانش آثار و تقدیر از برگزیدگان برتر شرکت کننده به همراه جشن کودکانه از برنامه‌های این روز است . مدیر کل کانون پرورش فکری در ادامه برنامه‌های هفته کودک را به شرح زیر اعلام کرد :
پنجشنبه 16 مهرماه با عنوان کودک، هنر و میراث فرهنگی پیوند خورده است و برگزاری پرواز بادبادک‌ها از برنامه‌های این روز است.
جمعه 17 مهرماه روز کودک، خانواده و رسانه نام گرفته و برنامه‌هایی در حوزه حقوق کودکان و شادی کودکان در این روز برگزار می‌شود.
شنبه 18مهرماه روز کودک، کتاب و کتابخوانی است که این مهم می‌تواند تاثیر بسزایی بر نهادینه کردن مطالعه و کتابخوانی در جامعه و در بین کودکان داشته باشد، در این روز کودکان با امام جمعه دیدار می‌کنند.
یکشنبه 19 مهرماه با عنوان کودک، محیط زیست و منابع طبیعی قرار است کودکان را با مباحث محیط زیست و حفاظت از آن آشنا کند.
دوشنبه 20 مهرماه روز کودکان دنیا و صلح و دوستی است و دیدار با هنرمندان و خانواده شهدا در این روز پیش‌بینی شده است.
سهشنبه 21مهرماه روز پایانی هفته کودک با عنوان کودک، آموزش و تربیت اسلامی با برپایی نمایشگاه آثار برتر اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سطح شهر به برنامه‌های هفته کودک خاتمه می‌دهد.
گفتنی است کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دارای 28 مرکز فرهنگی، هنری ثابت، 7 کتابخانه پستی و 3 واحد کتابخانه پستی در سراسر استان می باشد.