برگزاری کارگاه تخصصی سفال با موضوع «میرسیدعلی همدانی»

همزمان با برگزاری کنگره بزرگداشت میر سید علی همدانی معرفی شخصیت این عارف بزرگ برای کودکان و نوجوانان در کارگاه تخصصی سفال در همدان اجرا شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، همزمان با برگزاری کنگره بزرگداشت میر سید علی همدانی و در راستای معرفی شخصیت این عارف بزرگ کودکان و نوجوانان عضو در کانون پرورش فکری  کارگاه تخصصی سفال را برگزار کردند.
سید محمد رضا جوادی مدیر کل کانون استان همدان با بیان اینکه نیاز به معرفی شخصیت این عارف بزرگ و ادیب توانمند به کودکان و نوجوانان وجود دارد، گفت: با این هدف اقدام به برگزاری کارگاه سفال کرده‌ایم تا باب آشنایی برای شناخت نوجوانان از این شخصیت باشد.
مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان افزود: این برنامه با حضور کودکان و نوجوانان همدانی با اقدام به ساخت مجسمه چهره این شخصیت برگزار شد.وی برگزاری این برنامه‌ها را در آگاه‌سازی کودکان و نوجوانان در آشنایی با مفاخر و چهرههای مطرح موثر دانست.
جوادی ایجاد فضای شاد و پرنشاط برای کودکان و نوجوانان را از دیگر اهداف این برنامه عنوان کرد و افزود: ارائه اطلاعاتی از میرسیدعلی همدانی به کودکان و نوجوانان و اثرگذاری این شخصیت در جهان از دیگر برنامههای ما در جریان برگزاری این کار است.
لیلا السادات خوانساری کارشناس هنری کانون استان از حضور بیش از 100 نفر از کودکان و نوجوانان در این کارگاه سفال خبر داد و افزود: اعضا مرکز چهار همدان با دو گروه کودک و نوجوانان در این کارگاه حضور فعال دارند.
خانم خوانساری اظهار داشت: در گروه نوجوان تابلوی سفالی خشتی که بر روی آن نام میر سید علی حک شده است بصورت گروهی کار می‌شود و در گروه کودک نیز اعضا به صورت انفرادی به ساخت کتاب کار و تزئین کتیبه میر سید علی پرداختند.
گفتنی است کارگاه تخصصی سفال با موضوع «میرسیدعلی همدانی» همزمان با برگزاری کنگره بزرگداشت میرسیدعلی همدانی در همدان روز پنجشنبه 21 آبان جاری ساعت 9 صبح در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره 4 همدان با حضور مربیان فرهنگی و هنری برگزار شد.