کد خبر: 249579
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۹
بازدید 4154
هفته کتاب در مراکز کانون استان همدان

همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی برنامه‌های متنوعی در مراکز کانون استان همدان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی مراکز کانون در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی برنامه‌های متنوعی با حضور کودکان و نوجوانان به اجرا گذاشتند.
مرکز شماره 2 ملایر
مرکز فرهنگی شماره 2 ملایربه مناسبت هفته کتاب و کنابخوانی ویژه برنامه " غذای روح " را با تاکید بر معرفی و رو نمایی از کتاب‌های دو زبانه و دعوت از اعظم خراسانی ، شاعر کودک و تقدیر از اعضای کتابخوان برتر با حضور اعضا کودک و نوجوان و تعدادی از والدین اجرا شد.
این معرفی و آشنایی با حضور شاعر در میان اعضا صورت گرفت  و بسیار مورد استقبال اعضا و خانواده‌ها قرار گرفت .در این نشست فرهنگی ، ادبی 40 نفر از اعضا شرکت کردند.
خانم خراسانی در این مراسم خودش را آموزگار و شاعر کودک و نوجوان معرفی کرد و افزود: در سایه مطالعه کتاب و مشاهده و تفکر در محیط اطرافمان می توانیم به نوشتن خلاق برسیم.ایشان از اشعار خود نیز برای کودکان خواندند.
همچنین در این برنامه  کتاب های  دو زبانه تازه به مرکز رسیده نیز به اعضا معرفی شد. هدف از اجرای این برنامه را پیوند و دوستی بین کودکان و شاعران برای نوشتن خلاق و نیز آشنا شدن اعضا از نزدیک و  رو در رو با شخصیت و آثار  یک شاعر بومی می باشد .
در این برنامه از اعضای کتابخوان برتر شش ماهه اول سال نیز تقدیر شد.
 
مرکز رزن
فضا سازی هفته کتاب، بازدید ازکتابخانه عمومی و  نمایشگاه کتاب شهرستان ، برنامه بهترین کتابی که در کانون خواندم و معرفی کتاب از برنامه های این هفته بود.
به منظور آشنایی اعضا با اصحاب قلم و صاحبان اندیشه برنامه نشست اعضا با غلامرضا بکتاش نویسنده و شاعر کتابهای "رونویسی از بهار "و" با دو چشمم می چشم" در مرکز رزن برگزار شد.در این نشست که دو تن از نویسندگان و شاعران شهرستان رزن نیز حضور داشتند  بکتاش درباره کتابها و شعرهایش برای اعضا صحبت گرد .
در ادامه پرسش و پاسخ با اعضا درباره شعرهای اقای بکتاش انجام شد.خواندن شعر توسط یکی ازاعضای نوجوان پسر و اجرای سرود شکر خدای مهربان توسط اعضای دختر و تقدیر از اعضای کتابخوان از برنامه‌های این مراسم بود. در پایان با اهدای هدیه و بخشی از محصولات کشاورزی شهرستان رزن بهغلامرضا بکتاش از حضورشان قدردانی شد.
 
مرکز دو و پنج همدان
اعضا مراکز دو و پنج همدان با حضور در کتابخانه مرکزی یک تجربه تازه‌ای کسب کرده و از نزدیک با کتاب‌های این کتابخانه آشنا شدند. کودکان و نوجوانان در این بازدید با نحوه ثبت نام و دریافت و مطالعه کتاب آشنا شدند.
مرکز فامنین
مرکز فامنین نیز با همکاری اداره آب و فاضلاب شهرستان فامنین اقدام به برگزاری مسابقه کتابخوانی با عنوان دقایقی با کتاب نمود. در این برنامه کتاب‌ها با موضوع آب  در اختیار کودکان و نوجوانان قرار گرفت و بعد از مطالعه سوالاتی با هدف صرفه جویی در مصرف آب و تشویق اعضا به مطالعه و کتابخوانی صورت پذیرفت.
کارگاه نقد ادبی کتاب (تکه ای از دریا) نوشته اسد الله شعبانی نیز در راستای ترویج کتاب و کتابخوانی در این مرکز با حضور 60 نفر از اعضا برگزار شد.
مرکز تویسرکان
خانه دوست و معرفی شخصیت حضرت رقیه(س)  و اجرای مسابقه نقاشی از برنامه‌هایی بود که در مرکز تویسرکان انجام شد. اجرای مسابقه نقاشی با موضوع کتاب به عنوان بهترین نقاشی در این مرکز از دیگر برنامه‌های مرکز بود.
فیروزان
برگزاری کارگاه آموزش قصه‌گویی با همکاری کتابخانه عمومی شهید قدوسی و آموزش و پرورش از برنامه‌های کانون فیروزان بود. قصه‌گویی و اجرای مسابقه روخوانی و روان‌خوانی قصه‌گویی در این مراسم انجام شد.
کبودرآهنگ
اجرای مسابقه نقاشی با عنوان یار مهربان من، معرفی کتاب‌های کم خواننده با عنوان مرا بخوان، امانت کتاب با عنوان یک کتاب برای خودم ویک کتاب برای والدینم با اجرای برنامه علمی با هدف ایجاد انگیزه مطالعه در بین کودکان و نوجوانان در کبودرآهنگ انجام شد.
مرکز 3 ملایر
170 نفر از کودکان و نوجوانان مرکز 3 ملایر از برنامه‌های همچون معرفی شاعر کودک و نوجوان ملایری غلامرضا بکتاش، اجرای مسابقه و معرفی کتاب شرکت کردند.
اسدآباد
طرح مهمان صمیمی در اسدآباد برای گروه سنی 8 تا 11 سال اجرا شد و در این طرح مربیان 15 کتاب را به صورت ماهیانه بر روی پانل به اعضا معرفی کردند که 40نفر از اعضا در هفته کتاب در این طرح شرکت کردند.
سوگواره حضرت رقیه(س)
در مراکز مریانج، شماره یک همدان، کبودرآهنگ برنامه معرفی شخصیت حضرت رقیه (س) به همراه قصه گویی و معرفی کتاب با موضوع حضرت اجرا شد.اجرای نمایش، مداحی، دکلمه خوانی، قرائت زیارت عاشورا با حضور کودکان و نوجوانان اجرا شد.
مرکز سرکان
معرفی کتاب و نویسندگان با اجرای مسابقه ادبی و نقاشی از برنامه های مرکز سرکان بود.
مرکز قروه
کودکان و نوجوانان مرکز قرو.ه نیز با بازدید از کتابخانه عمومی عتلامه دهخدا به دیدار با کتابداران این مرکز رفته و با بخش‌های مختلف کتابخانه عمومی آشنا شدند. شرکت در مراسم تجلیل از خادمان عرصه کتاب و کتابخوانی و تقدیر از چهار عضو فعال و کتابخوان کانون در مراسم از برنامه ‌ای این مرکز بود.