جشن دهه کرامت و تجلیل از برگزیدگان جشنواره رضوی همدان

برگزیدگان چهاردهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) بخش کودک و نوجوان رضوی همدان تجلیل شدند.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان،همزمان با دهه کرامت از 4 برگزیده کشوری و 15 برگزیده استانی چهاردهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) بخش کودک و نوجوان رضوی همدان با حضور مسوولین فرهنگی استان تجلیل شد.
مهرداد نادری فر مدیرکل امور اجتماعی، فرهنگی  استانداری همدان در این آیین با بیان اینکه دهه کرامت فرصت مناسبی برای بیان قدر و منزلت دختران در جامعه است گفت: دختران باید قدر جایگاه، مرتبه ، کرامت و ارزش والای خود را بدانند و گوهر وجودی خود را با رعایت حجاب و توجه به آموزه های دینی مصون بدارند.
نادری فر افزود: والدین باید در تربیت دختران به عنوان امانت گران بهای الهی، بسیار دقت کنند و الگوهای مناسبی برای کودکان و نوجوانان خود باشند.
وی ادامه داد: آگاهی نسبت به مسایل زندگی و کسب مهارت مسئولیت پذیری برای دختران به عنوان مادران فردا ضروری است و والدین باید فرزندانشان را از سنین کودکی با روابط اجتماعی و مهارت آموزی آشنا کنند.
وی با بیان اینکه کودکان در رفتارهای خود از والدین تقلید کرده و آنها را الگوی خود قرار می‌دهند اظهار کرد: والدین باید مراقب اعمال و رفتار خود باشند و سبک زندگی ایرانی اسلامی را به درستی به فرزندان خود آموزش دهند.
نادری فر ادامه داد: بهبود رابطه والدین با فرزندانشان و ایجاد امنیت روحی و روانی در محیط خانواده و توجه به آموزه های دینی زمینه ساز آرامش و موفقیت کودکان و نوجوانان در آینده است.
وی تاکید کرد: کودکانی که با آموزه های دینی تربیت شده باشند در روبرو شدن با مشکلات در بزرگسالی موفق تر عمل می کنند.
زهرا رضوی معاون فرهنگی کانون نیز در این مراسم خاطر نشان کرد: حدود چهار هزار و 700 اثر ، امسال در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان تولید شد و پس از داوری مرحله نخست این آثار، یک هزار و 31 اثر انتخاب شد و سپس 207 اثر از آثار اعضا استان به دبیرخانه مرکزی جشنواره رضوی ارسال شد.
وی افزود: کانون کودکان و نوجوانان به عنوان مسئول کارگروه کودک و نوجوان دبیرخانه جشنواره بین المللی امام رضا(ع) فعالیت دارد و امسال با تکیه بر شعار 'شمس الشموس، خورشید متانت و سخاوت' سعی دارد که به دو ویژگی بارز متانت و سخاوت امام هشتم(ع) بپردازد.
معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، هدف از برگزاری جشنواره رضوی را پرورش فکر کودکان و نوجوانان با بهره گیری از فرهنگ و معارف اسلامی، توجه به سیره اخلاقی امام رضا(ع) به ویژه متانت و سخاوت این حضرت، ترغیب کودکان و نوجوانان به خلق محتوای بدیع و خلاق با موضوع های دینی و اخلاقی و شناسایی و تقویت استعدادهای فرهنگی هنری و ادبی شرکت کنندگان عنوان کرد.
رضوی اضافه کرد: کارگروه کودک و نوجوان در چهاردهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) در هشت رشته قصه گویی، نشریه نگاری، معرفی شخصیت، کاردستی، شعر سرایی، داستان نویسی، نقاشی و خوشنویسی فعالیت داشته است.
معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان گفت: چهار اثر از استان همدان در سه رشته شعر سرایی، داستان کوتاه و نقاشی در چهاردهمین جشنواره بین المللی کودک و نوجوان رضوی برگزیده شد.
گفتنی است 'فاطمه پور ابراهیمی واحد' از مرکز مریانج در بخش داستان کوتاه ، 'زهرا فراهانی' از مرکز 4 همدان و 'آیدا افشاری' از مرکز 5 همدان در بخش شعر سرایی و 'حمیدرضا بقالی' از مرکز کبودراهنگ در بخش نقاشی از استان همدان از برگزیدگان کشوری به همراه 15 برگزیده استانی مورد تجلیل قرار گرفتند.
حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا حسنی حلم مشاور فرهنگی استانداری و مدیریت ستاد اقامه نماز استان، دکتر مهرداد نادری فر مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، طاهره دوروزی مدیر کل امور بانوان استانداری، فاضل عبادی مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، داریوش ده‌پهلوان کارشناس بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، مهدی اخوان معاون مدیر کل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری همدان، حمید رضا الوندی مدیر کل اداره بهزیستی استان، کارشناسان اداره کل آموزش و پرورش استان همدان و سایر مسوولین فرهنگی در حوزه کودک و نوجوان از جمله میهمانان حاضر در این برنامه بودند.
قرائت صلوات خاصه، نقاره نوازی، شعرخوانی، پخش کلیپ رضوی، معرفی شخصیت امام رضا(ع)، سرود، نمایشگاه آثار رضوی، قصه گویی مربیان در خصوص زندگانی امام رضا(ع) به همراه تصویر سازی و زیارت آنلاین حاضرین بصورت اینترنتی با حرم رضوی از دیگر برنامه‌های این مراسم بود که در سالن سینما کانون برگزار شد.