گسترش ارتباط کودکان و نوجوانان با کتاب و کتابخوانی ضروری است

تقویت گسترش ارتباط کودکان و نوجوانان با کتاب و کتابخوانی و توسعه مهارت‌های هنری و فرهنگی بسیار ارزشمند و شایسته ستایش است.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان،همزمان با ایام دهه کرامت سید محمد رضا جوادی مدیر کل کانون استان با عبدالعظیم رضایی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ملایر دیدار و گفتگو کرد.
مدیر کل کانون استان همدان در این دیدار به ارائه گزارشی از وضعیت مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان پرداخت و خاطر نشان کرد: محور فعالیت‌های کانون در حوزه فرهنگی، هنری، ادبی ، علمی و دینی می باشد و باید با دید عملکردی به این فعالیت‌ها نگریسته و تلاش بر این است که فعالیت‌ها با اثر گذاری بیشتری انجام شود.
وی گفت: جامعه هدف ما در کانون کودکان و نوجوانان 6 تا 16 سال بوده که با عضویت در مراکز کانون از 40برنامه‌ متنوع ، تربیتی و آموزشی بهره‌مند می‌شود.
جوادی تصریح کرد: شهرستان ملایر دارای 8 مرکز فرهنگی، هنری ثابت، سیار و پستی می‌باشد که در شهر ملایر و بخش سامن، جوکار، ازندریان مراکز ثابت فرهنگی و برای کودکان و نوجوانان بیش از 40 روستا از طریق واحدهای سیار روستایی و واحد پستی خدمات رسانی صورت می پذیرد.
مدیر کل کانون در ادامه گفت: حدود 82 هزار جلد کتاب در در مراکز شهرستان با موضوعات تخصصی کودک و نوجوان وجود دارد که بیش از 8 هزار عضو فعال کودک و نوجوانان از این کتاب‌ها و سایر برنامه‌های مرکز استفاده می کنند.
عبدالعظیم رضایی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ملایر نیز در این دیدار ضمن تقدیر از مدیر کل کانون و همکاران شهرستان ملایر، کار کانون در زمینه تقویت و گسترش ارتباط کودکان و نوجوانان با کتاب و کتابخوانی و توسعه مهارت‌های هنری و فرهنگی را بسیار ارزشمند ارزیابی کرد و افزود: آشنایی و دوستی خود را با کتاب نیز به سالهای کودکی و ارتباط با کانون پرورش فکری عنوان کرد.
فرماندار ملایر در ادامه با اشاره به گسترش حوزه انتخاب کودکان و نوجوانان امروز در قیاس با گذشته افزود: این گسترش از یک سو دایره انتخاب ها را وسعت می بخشد و از دیگر سو مدیریت و جذب کودکان و نوجوانان را دشوار تر می کند.
رضایی در ادامه صحبت های خود با اشاره به ظرفیت های فرهنگی ملایر خاطرنشان کرد در شهری به این وسعت و با حدود 200 روستای دارای سکنه استعدادهای علاقمند بسیاری وجود دارند که به هر دلیل از امکانات متناسب محروم مانده اند و لازم است اقدام موثری جهت پوشش این بخش از جمیعت شهرستان صورت گیرد.
گفتنی است این دیدار بیستم مرداد ماه در محل فرمانداری شهرستان ملایر انجام شد.