کد خبر: 258827
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۷
بازدید 1908
یک روز به یاد ماندنی در شهر سفال ایران

اعضای مرکز فرهنگی هنری شهرستان بهار یک روز به یاد ماندنی را در شهر لالجین سپری کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، بیست نفر از اعضای فعال کودک ونوجوان مرکز فرهنگی هنری شهرستان بهار از کارگاه های سفال شهر لالجین بازدید کردند.
سمیه آزادی مربی هنری مرکز بهار هدف از این بازدید را آشنایی اعضا با مراحل ساخت سفال به روش های چرخی ،قالبی، دستی و همچنین تشویق اعضا به شرکت فعال تر در کارگاه های سفال مرکز بیان کرد.
دراین بازدید اعضا ضمن تماشای ابزار و وسایل مورد نیاز انواع روشهای ساخت سفال با تمام مراحل ساخت سفال به صورت دستی و آنالیز شده و مراحل ساخت ظروف بازو بسته در مدلهای مختلف با چرخ آشنا شدند.
محمد علی بهمنی مسوول یکی از این کارگاه های سفال برای اعضا خاطر نشان کرد:  هر اتفاق در گل می تواند یک اثر هنری باشد،وی در ادامه  از آنها خواست تا مراحل توضیح داده شده را به صورت عملی به مرحله اجرا درآورند که این کار با استقبال اعضا روبرو شد.
شهر لالجین یکی از شهرهای شمالی استان همدان است .این شهر به جهت وجود کارگاه های سفال همواره مورد بازدید گردشگران داخلی وخارجی واقع شده است که در چهارم شهریور ماه جشن جهانی شدن شهرسفال با حضور نمایندگان یونسکو در این شهر برگزار خواهد شد.
مرکز فرهنگی هنری بهار دارای 1407نفر عضو دختر وپسرو دارای 13166جلد کتاب برای مطالعه علاقه مندان میباشد که بهترین مکمل فعالیت‌های فرهنگی هنری است.