هفدمین جشنواره نمایش عروسکی استانی در همدان

هفدهمین جشنواره نمایش عروسکی استانی با عنوان « بازی‌های کوچک، رویاهای بزرگ» در همدان آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، هفدهمین جشنواره نمایش عروسکی استانی با عنوان «بازی های کوچک رویاهای بزرگ» با شرکت 11 گروه نمایشی از مراکز استان همدان در اولین روز از هفته دولت درحال برگزاری است.
سید محمد رضا جوادی مدیر کل کانون استان همدان در حاشیه برگزاری این مراسم با تبریک فرا رسیدن هفته دولت، بیان کرد: جشنواره نمایش عروسکی کانون با هدف پرورش فکر نوجوانان با استفاده از هنر نمایش، فراگیری مهارت‌های اجتماعی نوجوانان در تعامل با یکدیگر، فراهم کردن زمینه‌ای برای رشد خلاقیت و نوآوری بین همکاران، اعضای ‌ارشد و نوجوانان با استفاده از هنر نمایش و گسترش فعالیت‌های نمایشی در تمام مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود. 
وی افزایش اعتماد به نفس بچه‌ها را در کارهای نمایشی، توسعه نمایش کتاب‌خانه‌ای و تفکیک فعالیت نمایش عروسکی به دو بخش مربی و عضو را از دیگر نکات مثبت این جشنواره عنوان کرد و افزود: 64 عضو نوجوان هنرمند در قالب 11گروه نمایشی و با سرپرستی 7مربی در این جشنواره شرکت دارند.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: کار خوب است خدا درست کند، رویای مرد پاکبان، مبارک و پهلوان پنبه، پرپروک و دو راهی عناوین نمایش هایی هستند که از مراکز دو همدان، 4 همدان، صالح آبادو مریانج در روز اول برگزاری جشنواره اجرا شدند.
زهرا رضوی ملایری معاون فرهنگی کانون نیز در این مراسم با بیان تاریخچه نمایش و تاثیر آن در زندگی اجتماعی و فردی، هدف از این فعالیت جذاب برای کودکان و نوجوانان را انجام کار تربیتی و آموزشی برشمرد.
محمد جواد کبودرآهنگی کارشناس تئاتر، زهرا رضوی معاون کانون و زیبا عبدی کارشناس مسوول هنری استان هیات داوران این جشنواره استانی را تشکیل می دهند.
مرحله استانی هفدهمین جشنواره سراسری نمایش عروسکی با معرفی برگزیدگان روز سوم شهریور ماه ادامه خواهد داشت.