افزایش مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان در دولت یازدهم

مراکز کانون پرورش فکری کودکان همدان در دولت یازدهم از 35 به 39 مرکز فرهنگی، هنری افزایش یافت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان همدان،سید محمد رضا جوادی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان ضمن تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر خاطر نشان کرد: در دولت تدبیر و امید چهار مرکز جدید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان همدان افتتاح شد و تعداد این مراکز از 35 در سال 92 به 39 مرکز فرهنگی، هنری در سال 95 افزایش یافت.
جوادی با بیان اینکه تا پایان سالجاری یک واحد کتابخانه سیار نیز به تعداد مراکز اضافه می شود افزود:در حال حاضر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دارای 39 مرکز فرهنگی و هنری در سراسر استان همدان است که از این تعداد 28 مرکز ثابت، هفت کتابخانه سیار روستایی، یک واحد سیار شهری و سه کتابخانه پستی است.
وی ادامه داد: در سه سال اخیر مرکز فرهنگی و هنری شماره 2 نهاوند و دو کتابخانه سیار روستایی در شهرستان های فامنین ، بهار و یک کتابخانه سیار شهری در همدان افتتاح و به مجموع مراکز کانون در استان همدان افزوده شد.
وی ایجاد امکانات لازم برای رشد و پرورش فکری کودکان و نوجوانان، کمک به شکوفایی استعدادهای این قشر بر اساس ارزش ها و نظام تعلیم و تربیت اسلامی، بالا بردن میزان آگاهی بینش و دانش کودکان و نوجوانان، آماده سازی کودکان ونوجوانان برای زندگی فردی و اجتماعی با آموزش مهارت ها، غنی سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان هفت تا 17 سال با توجه به استعدادهای نهفته آنها را از جمله اهداف کلی کانون عنوان کرد.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان بیان کرد: این اهداف در پنج محور فرهنگی، هنری، ادبی، علمی و دینی با بیش از 40 نوع فعالیت در 39 مرکز کانون برای کودکان و نوجوانان جامه عمل می پوشاند.
جوادی برگزاری دو دوره جشنواره بین المللی شعر فجر در بخش کودکان و نوجوانان، برگزاری دو دوره جشنواره شعر کودک و نوجوان، برگزاری جشنواره قصه گویی ویژه مربیان و قصه گویان آزاد، همایش نقد ادبی و رونمایی از کتاب ها با حضور نویسندگان، برگزاری جشنواره نمایش عروسکی، برگزاری جشنواره های رضوی و برگزاری جشنواره آیین های بومی و محلی را از جمله مهمترین برنامه های کانون در سه سال اخر عنوان کرد.
جوادی مشارکت در برگزاری جشنواره ملی و بین المللی فیلم و تئاتر کودک و نوجوان، حضور تریلی سیار نمایش عروسکی کشور در جمع مردم همدان،اکران فیلم های کودک و نوجوان و اجرای نمایش تئاتر در سینما کانون، برگزاری جشن کرامت و برنامه بهشتیان کوچک و برگزاری اردوهای استانی تابستانی و برنامه‌های هفته ملی کودک و تعمیر و تجهیز مراکز فرهنگی و هنری در استان را از دیگر اقدامات مهم کانون در دولت یازدهم عنوان کرد.
وی از رشد 40 درصدی اعضای مراکز کانون پرورش فکری در استان همدان در سه سال اخیر خبر داد و گفت: در خردادماه سال 92 تعداد اعضای این مراکز 33 هزارو817 نفر بود که این رقم در پایان خردادماه سال 95 به 47 هزارو 292 نفر رسیده است.
مدیر کل تعداد کتاب های موجود در مراکز کانون را در سال 92 بالغ بر 255 هزار جلد عنوان کرد و گفت: این رقم در سال 95 با 28 درصد رشد به 325 هزارو 800 عنوان جلد رسیده است.
جوادی در پایان تعداد کتب امانتی مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان را در سال 92 بالغ بر 147 هزارو 960 جلد عنوان کرد و گفت: این رقم در پایان خردادماه سالجاری با 32 درصد رشد به 195 هزارو 979 جلد رسیده است.