خوانش دلنوشته‌های پاک کودکان همدانی

نشست ادبی شعر و داستان با خوانش دلنوشته‌های پاک کودکان و نوجوانان همدانی در اولین روز از هفته ملی کودک با عنوان صبح عاشورایی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، همزمان با اولین روز از هفته ملی کودک که مصادف با چهارمین روز ماه محرم  نشست ادبی شعر و داستان با خوانش دلنوشته‌های پاک کودکان و نوجوانان همدانی با عنوان "صبح عاشورایی" در محل سینما کانون اجرا شد.
سید محمد رضا جوادی مدیرکل کانون ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری سیدالشهدا اظهار داشت: امسال به دلیل تقارن هفته ملی کودک با ایام محرم برنامه‌ها در این ایام با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین کودکان و نوجوانان و آشنا کردن آنها با اصول و عقایدی است که امام حسین (ع) در حقیقت به خاطر آنها قیام کرد و حماسه عاشورا را تحقق بخشید.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان گفت: باتوجه به اهمیت پرداختن به موضوع کودکان در ایران به جای یک روز، یک هفته برای این امر اختصاص داده شده است.
وی با بیان اینکه از 15 تا 21 مهرماه به عنوان هفته کودک در ایران نامگذاری شده است، افزود: در راستای برگزاری برنامه‌های مفید و متنوع برای کودکان و نوجوانان در استان جلسات ستادی با حضور نمایندگان شهرستان‌ها برگزار شده است.
وی گفت: موضوع مهم قابل ذکر در این زمینه نوع بیان و چگونگی انتقال این فرهنگ و این بینش ارزشمند اسلامی به کودکان و نوجوانان است.
جوادی هدف از برگزاری این نوع برنامه های فرهنگی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را به نوعی بیان موضوعات فرهنگی و دینی متناسب با ذهنیت کودکانه این قشر سنی عنوان کرد و افزود: سعی شده در فضای دینی و معنوی و در عین حال دلنشین و هنرمندانه، کودکان و نوجوانان را با مفهوم قیام عاشورایی امام حسین (ع) و آرمان و اعتقادی که آن حضرت و یاران با وفایش در راه آن جهاد کردند آشنا کرد.
طاهره دوروزی مشاور استاندار و مدیر کل امور بانوان استانداری همدان با حضور در این مراسم خاطر نشان کرد: کشور از لحاظ داشتن چنین بچه‌هایی که جمع کوچکی در اینجا حضور دارند بیمه است. وی افزود: واقعه عاشورا در همه ابعاد زندگی ما نفوذ کرده و این مراسم‌های خاص که برگزار می شود برای یادآوری این واقعه و چگونگی صیانت از این واقعه مهم می باشد.
مشاور بانوان استاندار گفت: در مراسم عاشورا تنها به غم و گریه اکتفا نکنیم ، پایداری و رشادت و بچه‌های کوچک که در این واقعه حضور داشتند و فداکاری‌های آنان را برای بچه‌ها معرفی کنیم.
مدیر کل امور بانوان استانداری ادامه داد: مفتخر هستیم که زینب (ع) را داریم که واقعه کربلا را به ما رسانده است و در این زمان بچه‌ها با اخت گرفتن با واقعه عاشورا و حضرت زینب(ع) به نظم و نشر این واقعه مهم را بازگو می کنند.
دوروزی در پایان اظهار امیدواری کرد در امور بانوان و استانداری همراه کودکان و نوجوانان و والدین در حل مسائل فرهنگی، اجتماعی حوزه کودک و نوجوان گام موثری برداریم.
 
در این برنامه هدیه جلیوند، فاطمه مولوی از اعضا مرکز پنج همدان و راضیه آق کلا از صالح آباد، فاطمه فاضلی، مریم رمضانی، بهار سهیلی، سیده مرضیه حسینی از اعضا مرکز چهار همدان و فاطمه پور ابراهیمی، مهدیس خان بابایی از مریانج، نگار حاجی بابایی از مرکز یک همدان، گل سار چراغی از مرکز دو همدان و محمد مهدی پور مجاهد از مرکز سه همدان به خوانش شهر و بیان داستان با موضوع واقعه کربلا پرداختند.
غلامرضا بکتاش، حامد محقق، مهین سماواتی، زهره بهنام خو، ریحانه نوری، مهدی طراوتی توانا، مریم زرافشان، مرضیه فعله‌گری، معصومه کریمی و بهناز ضرابی زاده نیز از شاعران و نویسندگان حوزه کودک و نوجوان در این مراسم آثاری از اشعار و داستان با موضوع محرم و قیام امام حسین(ع) بیان کردند.
گفتنی است 15 لغایت 21 هفته ملی کودک با اجرای برنامه‌های مختلف در 39 مرکز فرهنگی، هنری در حال انجام است