سوگواری کودکان روستایی عصمت خلیل کرد و پیر انبار

کودکان و نوجوانان روستایی عصمت خلیل کرد شهرستان بهار استان همدان و پیر انبار کبودرآهنگ در سوگواری حضرت قاسم بن الحسن (ع) شرکت کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون یرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، همزمان با هفته ملی کودک به همت کتابخانه سیار روستایی شهرستان بهار کودکان و نوجوانان روستای عصمت خلیل کرد این شهرستان در سوگواری حضرت قاسم بن الحسن (ع) شرکت کردند.
به گفته محمد حسین عرفی مسوول این مرکز در این برنامه بیش از 30 دانش آموز مقطع ابتدایی حضور داشت و آثاری در قالب نقاشی روی پارچه، سفالگری و قصه گویی به تصویر کشیدند.
وی هدف از اجرای این برنامه را گرامیداشت یاد شهدا واقعه کربلا و شهادت حضرت قاسم بن الحسن(ع) عنوان کرد و افزود : در ادامه این برنامه از نفرات برتر رشته های مختلف فرهنگی و هنری تقدیر به عمل آمد.
دیدار با خانواده شهید ابراهیم عبداللهی و حضور در مرقد مطهر آیت الله بهاری از دیگر فعالیت‌های مرکز فرهنگی و هنری بهار و مرکز سیار رو روستایی شهرستان بهار در هفته ملی کودک بود.
در همین راستا برنامه معرفی وقایع و ایام محرم و عاشورا برای اعضای روستایی روستای پیرانبار دبستان پرتو توسط فرهاد مینائی مربی کتابخانه سیار روستایی کبودراهنگ با هدف پرورش حس دینی با حضور تعداد 40 نفر عضو دختر و پسر انجام پذیرفت . در این برنامه ابتدا توضیحاتی در خصوص ایام محرم برای اعضاء بیان و همچنین شخصیت بزرگ شهید کوچک کربلا حضرت علی اصغر ()ع توسط مربی برای اعضاء بازگویی شد و پس از پایان برنامه نیز ، مدیحه سرایی و سینه زنی توسط اعضاء صورت پذیرفت و این فعالیت با ختم صلوات به پایان پذیرفت.