کانون اصلاح و تربیت محل بازگشت به خویش است

سید محمد رضا جوادی مدیر کل کانون استان همدان با حضور در کانون اصلاح و تربیت با کودکان و نوجوانان این مرکز دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون برورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، در سومین روز از هفته ملی کودک که مختص به حضرت قاسم بن الحسن (ع) بود سید محمد رضا جوادی مدیر کل کانون استان همدان با حضور در کانون اصلاح تربیت با کودکان و نوجوانان این مرکز دیدار کرد.
سید محمد رضا جوادی مدیرکل کانون استان در این دیدار با حضور در مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان آقا اباعبدالله الحسین(ع) خاطر نشان کرد : کانون اصلاح و تربیت محل بازگشت به خویشتن است و کودکان و نوجوانان با آشنایی بیشتر فرهنگ عاشورایی به خودسازی و الگو برداری از فرهنگ عاشورا و فلسفه حماسی بر نکات تربیتی و ماندگار این حماسه همچون صبر، اصلاح پذیر بودن و توجه به شخصیت‌های خاص نوجوانان تمرکز داشته باشند.
وی گفت: انسان ها می بایستی از واقعه عاشورا و اتفاقات آن همواره درس بگیرند و بعنوان مثال از حر که طلایه دار لشکر یزید بود و راه را بر امام حسین(ع) بسته بود، ولی در نهایت با توجه به شناخت و بصیرتی که به راه امام پیدا کرد مسیر خودش را عوض کرده و در لشکر امام قرار گرفت و علیه ظالمین جنگید و به شهادت رسید.
در ادامه این بازدید ریاست دادگستری شهرستان همدان حضرت حجت السلام و المسلمین احمدوند به همراه مدیرکل کانون استان همدان و تنی چند از مدیران و مسولان داخلی کانون اصلاح و تربیت و محمد تقی توکلی کارشناس فرهنگی و رابط فرهنگی کانون از بخش‌های مختلف به ویژه اماکن فرهنگی ورزشی هنری، کارگاه تولیدی بازید کردند.