طرح توسعه کتابخوانی در مرکز اسدآباد با عنوان " از حروف رنگی تا حدیث زندگی "

مرکز فرهنگی، هنری اسدآباد طرح توسعه کتابخوانی را با عنوان "از حروف رنگی تا حدیث زندگی" برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان،کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان اسدآباد به منظور غنی سازی اوقات فراغت کودکان 9تا11سال و همچنین طرح توسعه وترویج  کتابخوانی طرح " از حروف رنگی تا حدیث زندگی "را اجرا می کند.
 به گفته مژگان هادی مربی مسوول این مرکز در این طرح که همزمان با آغاز طرح کانون مدرسه در مرکز آغاز گردیده و تا پایان سال ادامه دارد تا کنون 80نفر از کودکان را تحت پوشش قرار داده که قرار است تا پایان سال به 120نفر افزایش یابد.
وی در خصوص نحوه اجرای این فعالیت گفت:در این طرح مربی در هر 2ماه یک گروه 40 نفری را ثبت نام کرده و سپس یک حدیث زیبا  از ائمه معصومین را در نظر می گیرد و حروف حدیث را به صورت کارت‌های رنگی یک اندازه به تعداد کل اعضا ثبت نام شده آماده می کند در هفته اعضا 3 روز فرصت دارند در طرح شرکت کنند و کتاب امانت برده و بعد از برگرداندن کتاب کارت بگیرند و در مقابل نام خود روی پانل نصب کنند.
 بعد از اتمام دوره اجرای طرح ، تعداد حروف که بیان‌گر تعداد کتاب‌های امانتی عضو می‌باشد شمارش شده و هر عضوی که تعداد کتاب هایش بیشتر بود و همچنین توانسته بود حدیث را کامل کند در ردیف اعضای کتاب خوان قرار گرفته و مورد تقدیر و تشویق قرار می گیرد.