اجرای 526 عنوان برنامه در کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر استان همدان

برنامه‌های کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان همدان با اجرای 526 عنوان برنامه در هزارو 170 دفعه اعلام شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، سید محمد رضا جوادی مدیر کل و مسوول کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی در استان همدان در نشست خبری  اظهار کرد: ستاد دهه فجر در سطح استان همدان 22 کمیته دارد که کمیته کودک و نوجوان نیز در این بین فعالیت‌های دستگاه‌های مختلف را جمع‌بندی کرده است.
جوادی گفت: تاکنون 13 جلسه را در این کمیته در دو بخش شهرستانی و استانی برگزار شده که نتیجه آن برنامه‌ریزی برای 526 عنوان برنامه در هزارو 170 دفعه اجرا در سطح استان همدان برای قشر کودک و نوجوان بوده است.
وی با تاکید بر این مطلب که لازم است در اجرای برنامه تببین اهداف انقلاب به عنوان رکن اصلی برنامه ها قرار گیرد، تصریح کرد: در اجرای این برنامه‌ریزی سعی شده برنامه‌هایی در خور و شایسته کودکان و نوجوانان در نظر گرفته شود.
مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان همدان ، با اعلام هدف اصلی بزرگداشت سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران که آشناسازی کودکان و نوجوانان با آرمان ها، اهداف و خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است به زنده نگه داشتن هویت ایرانی اسلامی، ایجاد فضایی سرشار از امید و پویایی و آشنا کردن کودکان و نوجوانان با رویدادهای انقلاب تاکید کرد.
سید محمد رضا جوادی، گفت:کمیته کودک و نوجوان با اجرای برنامه مشترک با سایر ادارات عضو کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر اجرای ویژه برنامه درکانون مرکزی استان واجرای برنامه های مختلف فرهنگی هنری در کلیه مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری در استان را در این ایام پیش بینی کرده است.
جوادی فضا سازی ساده و هنرمندانه از حال و هوای انقلاب، برگزاری سلسله نشست‌های کتابخوان با محوریت کتاب‌های حوزه انقلاب اسلامی توسط کتابخانه‌های عمومی استان، برپایی نمایشگاه‌ها و کارگاه‌های حوزه تخصصی کودک و نوجوان، برگزاری عصر شعر داستان کودک و نوجوان، ویژه برنامه‌های آموزش و پرورش برای دانش‌آموزان و اجرای سرود 1357 نفری در روز 22 بهمن، برگزار ی جشن انقلاب در مراکز مهدهای کودک، ویژه برنامه‌های فرهنگی و هنری شهرداری همدان، ویژه برنامه‌های صدا و سیما برای کودکان و نوجوانان در این ایام، برگزاری جشنواره موسیقی در استان توسط ارشاد، مسابقات ورزشی در حوزه ورزش و جوان و غیره نیز از برنامه‌های دیگر نهادهای عضو کمیته کودک و نوجوان است.
 وی همچنین بیان خاطرات انقلاب، ، برپایی کارگاه های مختلف فرهنگی، هنری با موضوع انقلاب و اجرای برنامه با بهره گیری از ظرفیت های مراکز سیار شهری و روستایی برای کودکان حاشیه نشین و روستایی، حضور اعضا در راهپیمایی 22 بهمن ماه را بخشی از برنامه های این اداره کل در دهه مبارک فجر برشمرد.
جوادی با اشاره به اینکه بازخوانی انقلاب اسلامی برای کودکان و نوجوان ضروری است که باید به شیوههای خاصی انجام گیرد، بیان کرد: به این منظور برنامه‌های این قشر در فضایی شاد، مفرح و خلاقانه همراه با معرفی سرزمین، وقاع، شخصیت‌ها، بحث‌های آزاد، کارگاه‌های هنری با هدف تبیین و تحلیل شرایط آن ایام برای کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود.
افتتاح چهلمین مرکز سیار روستایی کودک و نوجوان همدان در شهرستان نهاوند
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان با بیان اینکه هم اکنون 39 مرکز ثابت و سیار در استان همدان فعالیت دارند، گفت: در ایام الله دهه فجر امسال چهلمین مرکز کانون که هشتمین مرکز سیار روستایی همدان است در نهاوند افتتاح می‌شود که با این مرکز حدود 200 روستا تحت پوشش خدمات کانون قرار می گیرد.
جوادی با بیان اینکه افتتاح هر یک از واحد های سیار روستایی حدود 700میلیون ریال هزینه در بر دارد تاکید کرد: به طور متوسط برای ایجاد هر یک از واحد های سیار روستایی200 میلیون ریال هزینه تجهیزات دارد که علاوه بر وسایل جانبی تا کنون 7 هزار جلد کتاب برای این واحد ها تهیه و خریداری شده است.
برنامه شاخص در ایام الله دهه فجر
 مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان با بیان اینکه در طول ایام سال علاوه بر نامه ها و فعالیت هایی که همواره در طول سال کانون پرورش فکری برای کودکان و نوجوانان اجرا می کند برنامه های شاخصی نیز اجرا می شود که امسال جشنواره پویانمایی ویژه اعضای کانون در 14 بهمن ماه و جشنواره تئاتر آئین‌های ملی که به سبب حجم برنامه‌ها در این ایام به اوایل اسفندماه موکول می‌شود و همچنین برگزاری مجموعه جشنهای انقلاب از جمله برنامه‌های شاخص کانون در همدان است.
وی برگزاری جشنواره پویانمایی را یکی دیگر از برنامه‌های شاخص کانون پرورش فکری عنوان کرد و افزود: برگزاری جشن انقلاب در تمام شهرستان‌ها، برگزاری تئاتر آئین‌های بومی، محلی از دیگر برنامه‌های کانون پرورش فکری در ایام دهه فجر است که کودکان و نوجوانان می‌توانند از آن استفاده کنند.
عضویت 47 هزار نفر در مراکز کانون استان
مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با بیان اینکه امروز مراکز کانون پرورش خدمات خود را حتی در روستاهای دور افتاده استان نیز ارائه می کنند گفت: هم اکنون 47 هزار نفر از کودکان و نوجوانان عضو کانو هستند که به صورت مستمر در فعایت های این مرکز شرکت می کنند.
وی با بیان اینکه برنامه‌های کانون برای جامعه هدف در چندین لایه اجرا می‌شود، گفت: لایه نخست 47 هزار عضو کودک و نوجوانی هستند که در برنامه‌های کانون شرکت می‌کنند و لایه دوم جامعه وسیع‌تری را در بر می‌گیرد که در قالب طرح کانون مدرسه اجرا می‌شود و لایه سوم گروهی هستند که از محصولات کانون استفاده و از جشنواره‌های کانون بهره‌مند می‌شوند.
جوادی از تماشای فیلم‌های مختص کودکان و نوجوان توسط 37هزار نفر خبر داد و اظهار داشت: این تعدادی مخاطب از مقطع پیش دبستانی تا متوسطه اول و دوم را شامل می‌شود.
وی با بیان اینکه در طول 9 ماگذشته 555 هزار و 903 دفعه، فعالیت انجام شده است، ادامه داد: یک میلیون و 335 هزار و 637 نفر از این برنامه‌ها و فعالیت‌ها بهره‌مند شده‌اند.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان با اشاره به اینکه 90 مدرسه و 350 کلاس در قالب طرح کانون مدرسه از خدمات کانون بهره‌مند می‌شوند، افزود: راه‌اندازی مرکز فراگیر استان طی سال جاری از جمله اقدامات مهم کانون پرورش فکری برای کودکان و نوجوانان بوده است.