کد خبر: 268781
تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۳
بازدید 806
گرامیداشت سالروز آزاد سازی خرمشهر در مراکز کانون استان همدان

همزمان با سالروز آزاد سازی خرمشهر در مراکز فرهنگی، هنری کانون برنامه‌های مختلفی با حضور کودکان و نوجوانان انجام شد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، همزمان با سالروز آزاد سازی خرمشهر در مراکز فرهنگی، هنری بهار، اسدآباد، مریانج، دو همدان، فامنین، چهار همدان، سامن، ازندریان، فیروزان و سیار روستایی فامنین در راستای گرامیداشت یاد و خاطره سال برنامه‌های مختلفی با حضور کودکان و نوجوانان انجام شد.
روایت پیروزی در مرکز بهار
به مناسبت آزادسازی خرمشهر مراسمی با عنوان روایت پیروزی در کانون پرورش فکری بهار برگزار شد . در این مراسم 32 نفر از دانش آموزان دختر مدرسه حضرت زهرا (س) حضور داشتند . حسن اسدی تابش از اسیران و جانبازان هشت سال دفاع مقدس از خاطرات پنج سال اسارت برای دانش آموزان صحبت کرد . اسدی تابش گفت : دشمن حال حاضر جامعه کنونی ایران ، عدم مطالعه کتاب و استفاده غلط از فضای مجازی است . جهت مقابله با دشمن باید آگاهی و دانش خود را افزایش دهیم و این ممکن نمیشود مگر با مطالعه کتاب و برنامه ریزی برای آینده .
وی افزود : یکی از کارهای مهم در جنگ دیده بانی بود که امروز هم داشتن بصیرت و نگاه عمیق به مسایل پیرامون و توام با تفکر و آگاهی یک نوع دیده بانی است که برای پیشبرد درست امور لازم است . راضیه محمدی سرپرست کانون بهار هدف از اجرای این برنامه را آشنایی بیشتر دانش آموزان با مردانی عنوان کرد که برای حفظ این آب و خاک از جان گذشتگی کردند . محمدی در ادامه اظهار داشت بیان خاطرات جانبازیها و از خودگذشتگیهای رزمندگان از هشت سال دفاع مقدس به نوعی یادآوری تاریخ پرشکوه این ملت است و مسلما ملتی بزرگ است که همواره گذشته خود را بیاد آورده و حماسه های گذشتگان را سرلوحه خود قرار دهد
" شهری به استقامت نخلها" در مرکز اسدآباد
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکز اسدآباد با همکاری بسیج هنرندان شهرستان اقدام به برگزاری ویژه برنامه ای با عنوان " شهری به استقامت نخلها " به مناسبت  سوم خرداد سالروز آزاد سازی خرمشهر نمود. در این برنامه مربیان با معرفی شخصیت شهید جهان آرا و نقش ایشان در پیروزی خرمشهر به بیان حوادث سوم خرداد پرداختند و سپس اعضا با هدایت مربیان در کارگاه های سفالگری و نقاشی اقدام به ترسیم صحنه هایی از وقایع این روز تاریخی و حماسه ساز نمودند . این برنامه با هدف آشنا نمودن اعضا با وقایه آزاد سازی خرمشهر و نیز میثاق با آرمانهای شهدا خصوصا شهید جهان آرا برگزار شد که در مجموع بیش از 40 نفر از اعضا در این فعالیتها حضور داشتند .
 
شعرخوانی، پخش نماهنگ آزاد سازی خرمشهر ، معرفی شخصیتهای تاثیرگذار در آزادسازی خرمشهر از جمله (شهید جهان آرا ، علی صیاد شیرازی ) معرفی ایام و وقایع : « آشنایی با رخدادهای حماسه ملی سوم خرداد به شیوه روایت پرسش و پاسخ : عملیات بیت المقدس » ، معرفی کتاب ، قصه گویی ، کاردستی ، برپایی ایستگاه و .. از سایر فعالیت‌های مراکز کانون بود.