اختتامیه پانزدهمین جشنواره رضوی در کانون همدان

همزمان با دهه کرامت برگزیدگان استانی و کشوری پانزدهمین جشنواره بین‌المللی رضوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان تجلیل شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، سید محمدرضا جوادی در آئین اختتامیه پانزدهمین جشنواره رضوی در همدان اظهار داشت: وجود با برکت ائمه اطهار در ایران برای مسلمانان و شیعیان فرصت بسیار خوبی در حوزه بهره‌گیری از سیره، روش و آموزه‌های این معصومین در راستای زندگی بهتر است.
مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گفت: فراخوان کارگروه کودک و نوجوان پانزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) از سوی کانون پرورش فکری آبان ما سال گذشته منتشر شد که اعضای مراکز کانون با همراهی 40 مرکز فرهنگی هنری استان با برگزاری برنامه‌های فرهنگی، مذهبی، ادبی و هنری در هشت موضوع این جشنواره شرکت کردند
جوادی با بیان اینکه در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اهمیت به موضوع جشنواره دوچندان است، عنوان کرد: کانون پرورش فکری در 15 دوره جشنواره رضوی در قالب کودک و نوجوان حضوری جدی داشته است.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، تصریح کرد: 2 هزار و 760 اثر در جشنواره رضوی به دبیرخانه استانی این جشنواره ارسال شد که این آثار نتیجه کارگروهی 6 هزار و 57 نفر بود.
جوادی با اشاره به اینکه جشنواره رضوی در هشت بخش مختلف برگزار شد، بیان کرد: شعرخوانی، کاردستی، کتاب سازی، داستان کوتاه، قصه‌گویی، سرود، نشریه نگاری و پویانمایی بخش‌های مختلف این جشنواره بودند.
وی با بیان اینکه از 2 هزار و 760 اثر ارسال شده در جشنواره رضوی به دبیرخانه استانی 124 اثر به مرحله کشوری راه یافتند، اظهار داشت: از این تعداد از 75 اثر برگزیده استانی امروز تجلیل و قدردانی می‌شود.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان، افزود: از میان 124 اثر ارسال شده به دبیرخانه کشوری یک اثر از سارا حداد همدانی عضو مرکز شماره دو همدان در بخش داستان‌نویسی برگزیده و عاطفه شریعتمدار و محدثه بهرامی در بخش داستان و همچنین زهرا تکلو در بخش شعر خوانی شایسته تقدیر کشوری را به خود اختصاص دادند..
پخش نماهنگی از آثار تولید شده توسط اعضا مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان،  اجرای سرود با گویش همدانی ، قصه گویی و داستان خوانی از دیگر برنامه های جنبی این مراسم بود.گفتنی است این مراسم نهم مرداد ماه با حضور جمعی از مسوولین استانی در سالن سینما کانون برگزار شد.