گرامی‌داشت "یاد پدر"  ادبیات کودک و نوجوان ایران

کانونی های استان یزد در آستانه‌ی هیجدهم تیرماه "یاد پدر" ادبیات کودک و نوجوان ایران، استاد مهدی آذریزدی را با برنامه‌هایی ویژه گرامی‌ می‌دارند.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد، مدیرکل کانون استان گفت از برنامه‌های ویژه‌ی سال 94 که در اسفندماه 93 مطرح شد، ویژه‌برنامه‌ی "یاد پدر" به نام استاد مهدی آذر یزدی بنیانگذار ادبیات کودک و نوجوان ایران بود که این ویژه‌برنامه صبح روز 21 تیرماه برگزار خواهد شد.
 
عباسعلی دانافر افزود: استاندار یزد سال گذشته در ویژه‌برنامه‌ی ادبیات کودک و نوجوان کانون استان،  کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان را متولی برگزاری آیین گرامی‌داشت آذریزدی دانست و امسال نیز براساس مصوبه‌ی جلسه‌ی کارگروه استاد آذر یزدی در استانداری یزد برگزاری این برنامه به کانون استان محول شد.
 وی تصریح کرد: براساس دست‌نوشته‌ی استاد مهدی آذر یزدی "کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یگانه دستگاهی است که می‌خواهد و می‌تواند هدفی که در نام آن تصریح شده بر طبق مصالح روز کشور به تحقق برساند."
دانافر در خصوص ویژه‌برنامه‌ی "یاد پدر" گفت: این برنامه با حضور اعضا، مسوولان، فرهیختگان و آذرشناسان استانی برگزار خواهد شد که در این ویژه‌برنامه دو مقاله‌ی علمی توسط کارشناس ادبی و یکی از مربیان ادبی کانون استان، کلیپ اثر موسیقایی نمایشی قند و عسل، اجرای کودکانه‌ی قند و عسل توسط دو نفر از اعضای کودک و نوجوان کانون، قصه‌گویی با عنوان "فال‌گیر" توسط یکی از مربیان ادبی کانون استان، بلوتوث دو داستان از برنامه‌های اجرایی این همایش است.
وی در ادامه از برگزاری یک هفته‌ای نمایشگاه‌های فرهنگی، هنری و ادبی با موضوع ادبیات کودک و نوجوان و آذریزدی خبر داد و افزود: نمایشگاه‌های عکس، افتخارات، لوح‌های تقدیر، دست‌نوشته‌ها و آثار مکتوب استاد آذریزدی، نمایشگاه آثار اعضا با موضوع آذر یزدی شامل نوشته‌های خلاق، کارت‌پستال‌ها، معرفی کتاب‌های آذر در قالب تصویرگری خواهد بود.
وی در خصوص برنامه‌های ویژه‌ی مرکز شماره‌ی دو "سرای آذر "گفت: با توجه به این‌که مرکز شماره‌ی دو خانه‌ی اهدایی آذر یزدی به کانون پرورش فکری کودکان ونوجوان است. پخش بروشور معرفی آذریزدی و آثار وی به‌عنوان بنیانگذار ادبیات کودک و نوجوان در سطح خطوط اتوبوس شهری یزد، بازدید اعضای کانون همراه با مسوولان استان از خانه و حضور بر سر مزار آذر، تهیه بنر از عکس‌های آذر و دست‌نوشته‌ی وی با محتوای متن وی در خصوص کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از برنامه‌های ویژه‌ی سرای آذر است.
گفتنی است، ویژه‌برنامه‌های روز ادبیات کودک و نوجوان که مصادف با 18 تیرماه سالگرد وفات آذریزدی، بزرگ‌مرد ملی ادبیات کودک و نوجوان با محوریت کانون و با همکاری استانداری، اداره‌ی کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، نهاد کتاب‌خانه‌های استان یزد  و شهرداری برگزار می‌شود.