آیین اختتامیه هفدهمین جشنواره‌‌‌ی نمایش عروسکی "مرحله استانی" برگزار شد

عصر روز ششم شهریورماه 95 آیین اختتامیه هفدهمین جشنواره‌‌‌ی نمایش عروسکی "مرحله استانی" با حضور مدیرکل کانون استان یزد برگزار شد<BR>

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد، مدیرکل کانون استان در این برنامه ضمن خیرمقدم به گروه‌های نمایشی و تلاش 5 ماهه‌‌‌ی آن‌ها برای آماده‌سازی و اجرای نمایش‌های عروسکی جشنوراه‌ی هفدهم گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از میان مجموعه سازمان‌های متولی اوقات فراغت با اجرای فعالیت‌های متنوع که در رشد ابعاد جسمی، روحی، ذوقی ،عاطفی، اجتماعی کودکان و نوجوانان تاثیرگذارتر بوده است.
عباسعلی دانافر ضمن اشاره به دغدغه‌های اصلی خانواده در خصوص تربیت صحیح و اوقات فراغت فرزندانشان، افزود: بزرگ‌ترین دستاورد جشنواره‌هایی نظیر جشنواره‌ی نمایش عروسکی، گام‌ نهادن در این راستا و در واقع تربیت موزون وهمه جانبه‌ی کودکان و نوجوانان است که از رسالت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به شمار می‌رود.
وی تصریح کرد: نمایش عروسکی یکی از فعالیت‌های جمعی است که اعضا ضمن حضور در کار گروهی و افزایش تجربه‌ی اجتماعی در ایفای نقش، ابراز وجود که از نیازهای ما انسان‌هاست و مهارت می‌طلبد تجربه کسب کرده و ماهر می شوند.
این برنامه با اعلام برگزیدگان هفدهمین جشنواره‌ی نمایش عروسکی مرحله استانی و اهدای لوح تقدیر و جوایز برگزیدگان به کار خود پایان داد.
براساس رای هیئت داوران جشنواره‌ی هفدهم در مرحله‌ی استانی، گروه‌های نمایشی مرکز شماره‌ی یک یزد با نمایش عروسکی "آواز کلاغ‌ها" به کارگردانی محسن اکرمی مربی فرهنگی کانون، مرکز شماره‌ی یک میبد با نمایش عروسکی "پیرمرد و ببر" به کارگردانی شهناز یزدی مربی مسوول این مرکز و مرکز فرهنگی هنری هرات با نمایش عروسکی "خال گردن" به کارگردانی سهیلا تاج‌آبادی مربی فرهنگی کانون به ترتیب اول، تا سوم شدند.
هیئت داوران برگزیدگان در بخش کارگردانی،عروسک گردانی و عروسکسازی را بدین شرح اعلام نمود:
در بخش کارگردانی:
 نجمه احمدزاده از مرکز فرهنگی شماره‌ی سه یزد کارگردان نمایش عروسکی "سگی که قار قار می‌کرد"
،در بخش عروسک گردانی:
فاطمه موحدی فرد عروسک‌گردان ببر در نمایش عروسکی " پیرمرد وببر" از مرکز فرهنگی هنری شماره‌ی یک میبد و محدثه دهقان عروسک گردان کشاورز در نمایش عروسکی "آواز کلاغ ها "از مرکز فرهنگی هنری شماره‌ی یک یزد
در بخش عروسک‌سازی:
سهیلا تاج‌آبادی مربی فرهنگی وعروسک‌ساز نمایش عروسکی "خال گردن" از مرکز فرهنگی هنری هرات شهرستان خاتم
اجرای مسابقات نمایشی با اجرای منیرالسادات سیدمورتی بخشی از آیین اختتامیه‌ی این جشنواره بود.
گفتنی بیش از 90 نفر از اعضا و مربیان کانون استان یزد در جشنواره‌‌‌ی نمایش عروسکی "مرحله استانی" مشارکت فعال داشتند.