کد خبر: 270391
تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۶
بازدید 816
نشست‌مشترک مدیرکل‌کانون‌استان یزد با فرماندار شهرستان بافق

به منظورتبادل‌نظر وتعیین تکلیف‌احداث پروژه‌ی جدید مرکزفرهنگی‌هنری و راه‌اندازی کانون زبان دربافق، نشست مشترکی با حضورعباسعلی دانافرمدیرکل کانون‌استان و محمد زاده رحمانی فرماندار شهرستان بافق، در فرمانداری بافق برگزار شد<BR>

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان یزد، محمد زاده‌رحمانی فرماندارشهرستان بافق، درنشست مشترک با عباسعلی دانافرمدیرکل کانون استان، با بیان این که، کودکان ونوجوانان بافقی فاقد یک مرکز فرهنگی‌هنری با تیپ کانونی هستند، از وضعیت موجود مرکز، در یک فضای محدود، ابراز نارضایتی کرد و گفت: با رایزنی‌های به عمل‌آمده و جذب‌خیرین در آینده‌ای نزدیک نسبت به تصرف و حصارکشی مرکز فرهنگی‌هنری بافق اقدام خواهد شد.
وی درادامه، با توجه به نیاز منطقه، خواستارراه‌اندازی وصدورمجوزکانون زبان در شهرستان بافق شد.
عباسعلی‌دانافرمدیرکل کانون استان گفت: شهرستان بافق، شهرفرهنگی و مهد مفاخر بزرگ فرهنگ وهنر و ادب است و استعدادهای‌خوبی دراین شهر وجود دارند که اگر کشف شوند و پرورش یابند، آینده‌‌ی بافق، درخشان خواهد بود.
وی افزود: چند سالی در تلاش هستیم تا یک مرکز فرهنگی هنری با تیپ کانونی برای کودکان ونوجوانان بافقی احداث کنیم و محدود بودن منابع مالی، ما را از آن چه هدف‌مان می بوده، دورکرده است ولی با همت فرماندار فرهنگ‌دوست بافق و تشکیل جلسات متعدد، واگذاری پروژه‌ و احداث مرکز فرهنگی‌هنری بافق، به بخش خیّری را، به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم با بهره‌برداری از این پروژه، کودکان‌ونوجوانان بافقی به حق‌شان برسند.
عباسعلی دانافر، با عنایت به پتانسیل موجود در بافق، بر حفظ مرکزفعلی و راه‌اندازی مرکز جدید به عنوان مرکز فرهنگی هنری شماره‌ی دو بافق، تاکید کرد.
مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد عنوان کرد: هشت کانون زبان دراستان، فعالیت می‌کنند که ازاین تعداد، ۴ مرکزآموزشی زبان دریزد ومابقی نیز، در شهرستان‌های مهریز، ابرکوه، میبد و زارچ در خدمت زبان‌آموزان می‌باشند.
دانافر با بیان این که دو چالش"حد نصاب‌رسیدن جمعیت دانش‌آموزی" و "جذب‌مدرس" نکته‌ی اصلی، برای احداث کانون زبان در بافق است، خاطرنشان کرد: جمعیت دانش‌آموزی با ترکیب شهرستان بهاباد قابل حل است .ضمن‌این‌که مسوولان شهرستان، جهت جذب مدرس عزم خود را جزم نمایند و شرایط حضور اساتید، دانشجویان متخصص در آزمون گزینش و جذب مدرس را فراهم‌آورند.
وی با اشاره به این که آموزش‌زبان‌انگلیسی، یک نیاز برای افراد جامعه است، اظهارداشت: کانون‌زبان‌ایران، زیرمجموعه‌ی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است ودریزد با بیست‌وسه سال سابقه، با مدرسین مجرب و کاربلد، به علاقه‌مندان زبان‌های مختلف دنیا، اعم از زبان‌های انگلیسی،عربی، فرانسه و… آموزش می‌دهد.