مراکز جدید کانون زبان ایران در نوزده شهر کشور

علاقه‌مندان به فراگیری زبان‌های خارجی در نوزده شهر کشور پاییز امسال برای نخستین بار در کلاس‌های آموزشی کانون زبان ایران حاضر شده‌اند.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، حسن مسعودی قائم‌مقام مدیرعامل کانون و رییس کانون زبان ایران با بیان این خبر در مشهد گفت: ایجاد مراکز کانون زبان در شهرهای فاقد این مراکز اولویت اصلی فعالیت‌های ماست و در صدد هستیم تا مراکزی را در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، خراسان شمالی، ایلام و سیستان و بلوچستان راه‌اندازی کنیم.
به گفته‌ی وی فیروزآباد، استهبان، داراب، لار، سپیدان، خوی، مهاباد، سنندج، مرند، نیشابور، شهریار، قائن، بهشهر، آمل، بابلسر، شاهین شهر، فومن، ابرکوه و اقلید شهرهایی هستند که برای نخستین بار مراکز کانون زبان ایران در آن شهرها راه اندازی شده است.
وی که در گردهمایی سراسری مسوولان، معاونان و مدیران کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان سراسر کشور سخن می‌گفت توسعه‌ی آموزش زبان‌های غیرانگلیسی را به ویژه زبان‌های چینی، کره‌ای و ایتالیایی را از دیگر اولویت‌هایی برشمرد که در دستور کار کانون زبان ایران قرار گرفته است.
مسعودی توضیح داد که اکنون تنها 60 شهرکشور دارای مراکز کانون زبان ایران هستند و این آمار باید افزایش پیدا کند و در عین حال قصد داریم در صورتی که دست کم 4 مرکز کانون زبان ایران در هر استانی وجود داشته باشد نسبت به ایجاد دفاتر و مدیریت‌های اداری استانی هم اقدام کنیم.
رییس کانون زبان ایران همچنین از تلاش این مجموعه و مجمع همکاری‌های بین‌المللی کانون برای فراگیر کردن آموزش زبان فارسی در کشورهای مختلف جهان خبر داد.
تلاش برای افزایش امنیت شغلی استادان توجه به مسایل فرهنگی و اخلاقی، روزآمد سازی محتوای آموزشی، گسترش آموزش‌های غیرحضوری و مجازی و نظارت فرآیند محور بر کیفیت آموزش مراکز از دیگر مواردی بود که رییس کانون زبان ایران در این گردهمایی پیرامون آن سخن گفت.
گردهمایی سراسری مسوولان و معاونان و مدیران کانون روز 25 مهر در مشهد مقدس آغاز شده است و تا روز 27 مهر ادامه می‌یابد.