کد خبر: 209318
تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۵
ربات‌های کانون به شهرکرد رسیدند

کودکان و نوجوانان شهرکردی تابستان امسال برای نخستین بار در کلاس‌های رباتیک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شرکت می‌کنند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، فعالیت رباتیک به عنوان یک فعالیت علمی و خلاقانه چند سالی است که از سوی برخی از مراکز کانون به ویژه در استان‌های قزوین، بوشهر و یزد مورد توجه قرار گرفته و برپایی کلاس‌های آموزش آن در این استان‌ها، با استقبال گسترده‌ی دانش‌آموزان و خانواده‌ها روبرو شده است.
این در حالی است که شرکت کنندگان در کلاس‌های کانون در این استان‌ها در مسابقات داخلی و بین‌المللی همچنین المپیاد رباتیک درخشش چشمگیری داشته‌اند که آخرین آن کسب یک مدال طلا، دو مدال برنز و یک مقام پنجم از پنجمین المپیاد آموزشی روباتیک کشور توسط اعضای کانون یزد بود.
اکنون نیز مرکز شماره 1 کانون شهرکرد برای نخستین بار در سطح مراکز کانون استان چهارمحال و بختیاری این کلاس‌ها را برپا کرده است.
سیمین ذوالفقاری مربی مسوول مرکز فرهنگی هنری شهرکرد در این باره گفت: با توجه به نیاز سنجی‌های انجام شده و علاقه‌مندی اعضا در تابستان 91 با برگزاری کلاس‌های رباتیک توانستیم گامی تازه و موفق به سوی جذب عضو و پرورش خلاقیت کودکان و نوجوانان مرکز برداریم.
وی افزود: این کلاس‌ها از تاریخ سوم تیرماه آغاز و در دو گروه سنی کودک و نوجوان دختر و پسرطی تابستان برگزار می‌شود.
ذوالفقاری تصریح کرد : در حال حاضر 40 عضو دختر و پسر در هفته 4 جلسه از فعالیت رباتیک در مرکز استفاده می‌کنند.