کد خبر: 212271
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۶
جشنواره "یک هفته با کانون" در آذربایجان غربی

هم زمان با هفته ملی کودک، مراکز فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان غربی، جشنواره "یک هفته با کانون" را برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مرکزفرهنگی و هنری خوی با افتتاح نمایشگاه دارا و سارا و غرفه‌های متعدد هنری وادبی پذیرای کودکان و خانواده‌های آنان بود.
فضاسازی مرکز، معرفی کتاب به صورت نشریه دیواری با موضوع "نوروز با دارا و سارا"، آماده سازی نمایشگاه‌های آثار تابستانی اعضا، و عروسک‌های ملی دارا و سارا با مضامین معرفی شهرخوی از لحاظ آثار باستانی، صنایع دستی، محصولات، مراسم و آداب و رسوم، لباس‌های محلی و... از جمله برنامه‌های اجرایی در این روز بود.
بر همین اساس، به مناسبت روز جهانی کودک و اولین جشنواره‌ی عروسک‌های ملی دارا و سارا، کانون سلماس، نمایشگاه دوخت لباس‌های بومی محلی، قصه‌گویی، معرفی بازی‌های محلی، را در کانون برگزار کرد که مورد استقبال دانش آموزان و مهدهای کودک قرار گرفت.
در عین حال مرکز ماکو نیز در چهارمین روز از هفته ملی کودک میزبان ۷۰ نفر از دانش‌آموزان مدارس بود. در این بازدید فعالیت‌های شعرخوانی، قصه‌گویی، معرفی روز جهانی کودک، معرفی سرگرمی‌های سازنده و معرفی آثار تاریخی شهر ماکو از زبان دارا و سارا برای کودکان اجرا شد.
دانش‌آموزان مدارس ابتدایی شهرستان شوط نیز به مناسبت روز جهانی کودک از کانون بازدید کرده و در برنامه‌های مختلف این جشنواره شرکت کردند.
در بخش دیگری از جشنواره یک هفته با‌ کانون، استان آذربایجان غربی، جلسه نقد و بررسی رمان "هستی" با حضور کارشناسان و اعضای فعال ادبی در محل سالن مجتمع ارومیه برگزار شد.
رمان"هستی"، نوشته فرهاد حسن‌زاده با حضور اسماعیل لو منتقد، شاعر، نویسنده و کارشناس ادبی مرکز آفرینش‌های ادبی کانون و تعدادی از اعضای کارگاه‌های داستان ارومیه و اعضای بخش مکاتبه‌ای آفرینش‌های ادبی کانون استان برگزار شد.
در این نشست خصوصیات ظاهری و محتوایی کتاب از زوایای مختلف مانند عنوان کتاب، موضوع داستان، شخصیت پردازی، زاویه دید و سایر عناصر داستان بحث و گفت و گو شد.