جشنواره مطبوعات کودک فرصتی مناسب برای کیفی‌سازی نشریات است

نماینده مردم نور و محمودآباد درمجلس شورای اسلامی، جشنواره ملی مطبوعات کودک و نوجوان را فرصتی مناسب برای کیفیت و محتوا سازی نشریات عنوان کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، عبدالوحید فیاضی از برگزاری این جشنواره برای اولین بار در مازندران به عنوان حرکتی موثر در استان یاد کرد.
نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی هم‌چنین افزود: مجموعه نشریات کودک و نوجوان استان در بحث تخصصی و یا کارکردن در این حوزه چندان فعال نیستند که می‌بایست با سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی برای فعال‌سازی بیش از پیش رسانه‌های این حوزه‌ اقدام کرد.
این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: برگزاری جشنواره ملی مطبوعات کودک و نوجوان، فرصت مناسبی، برای کیفی‌سازی نشریات محسوب می‌شود، مشروط بر این‌که آموزش، نمایشگاه‌، تحلیل و بررسی، تبادل افکار بین نویسندگان کودک و نوجوان، خبرنگاران و عکاسان رسانه‌ای در دستور کار قرار گیرد.
وی همچنین ادامه داد: کارکرد برخی از نشریات این حوزه را از لحاظ کمی و کیفی بسیارخوب ارزیابی می‌کنم. اما نسبت به جمعیت آماری کشور تیراژ آنان را مناسب نمی‌دانم و این نشانگر ضعف درمخاطب شناسی است که ضرورت دارد برای پاسخ‌گویی خواسته آنان نیازسنجی شود.
این نماینده خاطرنشان کرد: یکی از راه‌های شاخص توسعه در امر رسانه مکتوب و مجازی ترویج فرهنگ مطالعه در بین افکارعمومی جامعه است.
دکتر فیاضی در پایان ضمن ارزیابی مثبت از عملکرد کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران در طی چند سال اخیر گفت: این‌که جشنواره‌ای بعد از ده دوره برگزاری به مازندران واگذار می‌شود، بیان‌گر وجود قابلیت‌ها و توانمندی‌های این استان است که انتظارمی‌رود، با برنامه‌ریزی مدون از این فرصت طلایی استفاده بهینه شود.