اعضای دیروز؛ مبلغان امروز

مدیر کل جدید کانون کرمان در بازدید از مراکز کانون شهر کرمان بر بهره‌گیری از ظرفیت اعضای قدیمی به عنوان راویان و مبلغان کانون برای تثبیت جایگاه این مجموعه فرهنگی در افکار عمومی تاکید کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، محمدرضا علی‌زاده با تاکید بر این مطلب گفت: کار کردن در حوزه کودک و نوجوان کاری شریف و ارزشمند است بنابراین اصل کار باید بر کیفیت بخشی به فعالیت‌های کانون استوار باشد.
علیزاده با بیان این که تقویت و بارور ساختن ایمان در بچه‌ها سرلوحه کار کانون پرورش فکری است افزود: فضای کانون، فضایی جذاب، بانشاط و متفاوت از سایر فضاهایی است که کودکان و نوجوانان با آن سر و کار دارند.
وی خاطر نشان کرد علاوه بر حضور و بهره‌مندی هر چه بیشتر کودکان و نوجوانان از فضای کانون باید تلاش کنیم اگر تعداد کمی از اعضا نیز در مراکز حضور یافتند با جدیت فعالیت‌ها را با آن‌ها به پیش ببریم چرا که پرورش حتی یک کودک خلاق و توانمند، ارزشمند و قابل ستایش است.
مدیر کل جدید کانون کرمان ارتباط اعضای قدیمی با کانون را نشان از والا بودن جایگاه و نوع فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برشمرد و تصریح کرد: بسیاری از افراد موفق و برجسته‌ی جامعه، دوران کودکی خود را در کانون گذرانده‌اند بنابراین بهره‌گیری از توان و ظرفیت‌های آن‌ها می‌تواند در تثبیت جایگاه کانون در افکار عمومی بسیار مؤثر باشد چرا که اعضای قدیمی بهترین راویان و مبلغان کانون هستند.
وی افزود: وقتی جایگاه کانون در بین خانواده‌ها تثبیت شود اتفاقات خوبی رخ خواهد داد و در این مسیر می‌توان از ظرفیت‌های آموزش و پرورش برای ارتباط با کودکان و نوجوانان و خانواده‌های آن‌ها به خوبی بهره برد.
علیزاده در ادامه خطاب به مربیان کانون گفت: مخاطب شما در مراکز فرهنگی هنری یک موجود پاک و معصوم است و رفتار و افکار یک مربی به عنوان الگو، در رفتار و افکار بچه‌ها بسیار تاثیرگذار است.
وی افزود: تعامل، نوع‌دوستی، همدلی و همکاری بسیاری از مشکلات را برطرف خواهد کرد، زمانی که هدف و رسالت ما در کانون تنها پرورش این موجودات پاک و معصوم باشد می‌توان با همکاری و همدلی همه‌ی مربیان در سه حوزه‌ی فرهنگی، هنری و ادبی، به این مهم دست یافت.
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمان در حال حاضر دارای 41 مرکز ثابت، پستی،سیار و 45 هزار عضو کودک و نوجوان است و محمدرضا علیزاده از بیست و یکم تیرماه 1393 مسوولیت این مجموعه را بر عهده گرفته است.