کد خبر: 231476
تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۶
تجهیز کانون انار با  قول مساعد  فرماندار

فرماندار شهرستان انار در استان کرمان در نشست شورای فرهنگ عمومی برای تخصیص بودجه‌ لازم برای خرید تجهیزات مورد نیاز مرکز فرهنگی هنری کانون قول مساعدت و همکاری داد.

به گزارش اداره‌کل روابط‌ عمومی و امور بین‌الملل کانون محمد خادمی با بیان این‌که فرهنگ عمومی مجموعه‌ای از ارزش‌ها و ضد ارزش‌هایی است که در بدنه اصلی جامعه وجود دارد گفت: وظیفه‌ی اصلی متولیان فرهنگی تبدیل فرهنگ ناپایدار، به فرهنگ دینی است.
خادمی افزود: اصلاح جامعه بدون اصلاح فرهنگ میسر نیست و تلاش‌های اقتصادی و اجتماعی زمانی موفق است که الزام‌های مورد نظر آن‌ها در فرهنگ جامعه نهادینه شده باشد.
در این نشست که با حضور امام جمعه، مدیران‌کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، کتابخانه‌های عمومی و جمعی از مسوولان شهرستانی برگزار شد، فرماندار انار با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر ورود به عرصه فرهنگ و فعالیت‌های فرهنگی، خاطر نشان کرد: بدون در نظر گرفتن نیازها و لوازم برای فعالیت‌های فرهنگی نمی‌توان به پایان مطلوب آن دل بست.
فرماندار شهرستان انار محیط کانون را فضایی مناسب برای فرهنگ‌سازی در بین کودکان و نوجوانان دانست و گفت: فرمانداری تمام همت و تلاش خود را به کار خواهد بست تا زمینه‌ی اختصاص بودجه برای تجهیزات و گسترش فضای مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و راه‌اندازی شعبه کانون زبان ایران را فراهم کند.
در ادامه این نشست هم‌چنین فرشید فلاح مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان با تاکید بر حفظ وحدت و یک‌پارچگی میان دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی گفت: تفاوت اساسی یک جامعه پیشرفته و عقب‌مانده، در فرهنگ آن جامعه است بنابراین می‌توان با حفظ وحدت و یک‌پارچگی، فرهنگ و سبک زندگی در جامعه را بر اساس فرهنگ و سبک زندگی ایرانی و اسلامی بنا نهاد.
محمدرضا علیزاده مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمان نیز با ابراز خرسندی از توجه ویژه مسوولان فرهنگی استان به حوزه کودک و نوجوان گفت: حضور مسوولان در کنار یکدیگر و طرح مسایل و مشکلات حوزه‌های مختلف فرهنگی، نشان از وحدت و یک‌پارچگی بین نهاد‌های مختلف است و این وحدت و هم‌دلی می‌تواند به کل جامعه سرایت کند.
علیزاده کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را یکی از باسابقه‌ترین نهادها‌ی فرهنگی برشمرد که از سال 1344 با اهداف خاص هم‌چون تقویت و پرورش خلاقیت و توانمند ساختن کودکان و نوجوانان بنیان نهاده شده است و تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی در کنار تقویت خلاقیت کودکان، پرورش حس دینی در بین آن‌ها مورد تاکید فراوان قرار گرفته است.
وی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را یکی از نهادهای مورد توجه مقام معظم رهبری عنوان کرد و گفت: این امر جایگاه و نقش کانون را در بین دستگاه‌های فرهنگی پررنگ‌تر و حساس‌تر می‌کند.
مدیرکل کانون کرمان با بیان این‌که شخصیت هر فرد در دوران کودکی او شکل می‌گیرد گفت: باید در حوزه کودک و نوجوان هزینه کنیم تا در آینده با مشکلات کم‌تری مواجه باشیم.
علیزاده افزود: فرهنگ و فعالیت‌های فرهنگی به‌ویژه در حوزه‌ی کودکان و نوجوانان، کاری زمان‌بر است و نتیجه آن در چند سال آینده بروز و ظهور خواهد کرد.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمان در ادامه سخنانش به طرح و بیان مشکلات مراکز فرهنگی و هنری کانون در شهرستان‌ها پرداخت و اذعان داشت: رفع مشکلات و موانع پیش‌روی این مراکز جز با تلاش، همکاری و مساعدت مسوولان استانی و شهرستانی میسر نخواهد شد.
در ادامه این برنامه مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمان به همراه فرماندار شهرستان انار و جمعی از مسوولان استانی و شهرستانی از مرکز فرهنگی هنری کانون این شهرستان بازدید کردند تا از نزدیک در جریان فعالیت‌ها و کمبودهای این مرکز قرار گیرند.