تاکید مدیرعامل بر اهمیت نیروی انسانی در کانون

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سنندج بر اهمیت توجه به نیروی انسانی در کانون تاکید کرد و گفت تمامی امکانات و مزایا باید به صورت عادلانه در اختیار کارکنان قرار بگیرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، علیرضا حاجیان‌زاده در جمع مربیان کانون استان کردستان یادآور شد که مدیریت سازمانی باید از تبعیض جلوگیری و تلاش کند هرگونه امتیاز و مزایای شغلی به صورت عادلانه در اختیار کارکنان قرار بگیرد.
وی با بیان این‌که تلاش‌ّهای زیادی برای رفع مشکل تبدیل وضعیت شغلی کارکنان کانون در ماه‌های اخیر صورت گرفته است از ارایه‌ی درخواست برای دریافت مجوزهای استخدامی از سوی کانون به دولت خبر داد و گفت در حال حاضر به دلیل نداشتن مجوزهای قانونی برای جذب نیرو، امکان این تبدیل وضعیت وجود ندارد ولی برای رفع این مشکل ناامید نیستیم و در صورت گرفتن مجوز، اولویت‌بندی، امتیاز بندی و تقسیم عادلانه‌ی آن برای ما بسیار اهمیت دارد.
مدیرعامل کانون در همین زمینه با بیان این توضیح که بر اساس قوانین اداری هرگونه استخدامی باید در قالب پست‌های سازمانی صورت بگیرد اضافه کرد در حال حاضر با کمبود حدود 3هزار پست سازمانی روبرو هستیم و ما در حال مدیریت دستگاهی هستیم که با پست‌های سازمانی 30 سال پیش اداره می‌شود.
حاجیان‌زاده ادامه داد: متناسب با توسعه‌ی سازمانی و افزایش تعداد مراکز اگر حتی سالی 50 عنوان به مجموعه پست‌های کانون اضافه می‌شد اکنون در وضعیت بهتری قرار داشتیم ولی تصور کنید که همین امروز به ما اعلام کنند که به عنوان مثال هزار مجوز جذب در اختیار شما قرار گرفته است با شرایط فعلی( کمبود ‍پست)، چگونه می‌توانیم کسی را جذب کنیم؟
مدیرعامل کانون که برای یک سفر دوروزه و بازدید از مراکز کانون استان کردستان روزهای 22 و 23 مرداد 1393 در سنندج حضور دارد در ادامه، بار دیگر بر اهمیت توجه به نیروی انسانی به عنوان یک سرمایه‌ی ارزشمند در کانون تاکید کرد.
وی در همین زمینه جذب نیروهای حرفه‌ای، علاقه‌مند و با انگیزه با طراحی روندی به منظور جذب نیرو از میان اعضای مراکز کانون، حفظ انگیزه‌های درونی و روحیه‌ی نشاط و کار با ایجاد امنیت روانی و فهم مشترک در میان کارکنان، توجه به آموزش و رشد منابع انسانی و افزایش مهارت‌ّها و تقویت دانش و حفظ روحیه‌ی مربی‌گری در تمامی سطوح سازمانی حتی مدیریت کلان کانون را مورد توجه قرار داد.
به اعتقاد حاجیان‌زاده نظام استخدامی در کانون چند پاره است و این امر باعث سردرگمی کارکنان و افزایش مشکلات و مطالبات آنان شده است در حالی که اگر جایگاه و تفاوت‌های شغلی کارکنان قراردادی، رسمی، ‍پیمانی و پاره‌وقت به خوبی مشخص و تبیین شود و تعریف روشن و شفافی از نظام استخدامی داشته باشیم آن‌گاه این احساس به افراد دست نمی‌دهد که در وضعیت فعلی امتیاز‌هایی را از دست داده‌اند و باید در موقعیت دیگری قرار بگیرند در مورد همکاران پاره‌وقت نیز معتقدیم که اگر این روش دچار مشکل است باید آن را اصلاح و بازنگری کنیم که در حال انجام این کار هستیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود تلاش برای هم‌تراز کردن حقوق و مزایای کارکنان کانون با دیگر دستگاه‌ها و تجدید نظر در سازمان‌نما و ارتقای ‍پست‌های سازمانی را ضروری دانست و با اشاره به اقدام‌های صورت گرفته در سال جاری برای افزایش حقوق کارکنان در عین حال گفت هر نوع افزایش با توجه به جمعیت 8هزار و پانصد نفری کارکنان کانون و کانون زبان نیاز به تامین منابع مالی مناسب دارد.  
حاجیان‌زاده که چند روز پیش لیلا بابایی را به عنوان مشاور مدیرعامل در امور بانوان منصوب کرد در این سخنرانی بخشی را نیز به مسایل بانوان کانون اختصاص داد و و با بیان این‌که تعداد خانم‌ها در کانون بسیار بیشتر از آقایان است تصریح کرد بانوان کانونی، شایسته، هنرمند و عفیف هستند و ما می‌توانیم آنان را به عنوان الگویی برای زنان هنرمند به جامعه‌‌‌‌‌‌‌ معرفی کنیم.
مدیرعامل کانون در عین حال گفت که بانوان همکار نباید نقش مادری خود را فراموش کنند و بررسی‌هایی نیز برای بهبود شرایط کاری آنان در مراکز انجام خواهیم داد.
وی در زمینه‌ی افزایش میزان تعطیلات مربیان کانون نیز گفت که از نظر قانون چنین امکانی درنظرگرفته نشده است و نمی‌توان در این زمینه به مقایسه‌ی ساعت کاری مربیان کانون با معلمان مدارس پرداخت.
مدیرعامل کانون در پاسخ به نظرات یکی از همکاران درباره‌ی بازنگری در فعالیت‌های مراکز تاکید کرد که این امر نباید به صورت شعاری صورت بگیرد و در حال حاضر این مساله به شوراهای سیاست‌گذاری سپرده‌ شده است و به دنبال آن هستیم که نیازهای امروز کودکان و نوجوانان در حوزه‌ی فرهنگ و ادب و در عین حال علایق آنان را رصد کنیم و در برنامه‌ریزی‌ها به صورت جدی مورد توجه قرار دهیم.
حاجیان‌‌زاده همچنین در پاسخ به دیدگاه‌های یکی از همکاران درباره‌ی تعدد جشنواره‌ها و فراخوان‌ها گفت که برای حل بخشی از این مشکل، دوسالانه‌شدن بیشتر جشنواره‌های کانون به تصویب شورای برنامه‌ریزی کانون رسیده است.
وی هچنین گفت که دیگر هیچ کتابی با برچسب «کتاب‌های خودمان»  در کانون منتشر نمی‌شود و آثار مربیانی که از استانداردهای مورد نظر کانون تبعیت کند با نشان مرغک و توسط انتشارات کانون منتشر خواهد شد.
مدیرعامل کانون در عین حال یادآور شد که برای آثار دیگر همکاران که به تصویب شورای انتشارات نرسد راه‌کارهای دیگری از طریق مرکز تجربیات هنری در نظر گرفته شده است و این مرکز به این همکاران توصیه‌هایی برای بازنویسی آثار و افزایش آموزش‌ها ارایه خواهد کرد تا کیفیت این نوشته‌ها بالاتر برود.
در این نشست که صبح روز 22 مرداد 1393 در مجتمع کانون سنندج برگزار شد محسن فضلی معاون فرهنگی کانون نیز به برخی سوال‌های حاضران پاسخ گفت.
سهیلا شیخی مدیرکل کانون استان کردستان در ابتدای این نشست ضمن عرض خیرمقدم به میهمانان بر این نکته تاکید کرد که نگاه به حوزه‌ی فرهنگ باید تحلیلی و عمیق باشد.
وی به ارایه‌ی گزارشی کوتاه از تعداد مراکز کانون در کردستان پرداخت و گفت: 16 مرکز ثابت و  4 مرکز سیار روستایی در این استان فعالیت می‌کنند و قرار است از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری به این استان 4 مرکز ثابت، دو مرکز سیار و یک شعبه‌ی کانون زبان احداث شود و یک مرکز نیز از سوی بانک جهانی در کردستان راه‌اندازی خواهد شد.
در سفر دو روزه‌ی مدیرعامل به کردستان محسن فضلی معاون فرهنگی و محسن حموله مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل وی را همراهی می‌کنند.
بازدید از مراکز شماره 4، شماره 2 و مجتمع سنندج و شعبه‌ی کانون زبان ایران در این شهر از برنامه‌های سفر دو روزه‌ی مدیرعامل به این استان بود.