کودکان ایلامی شیوه‌های حفاظت از محیط زیست را می‌آموزند

با توافق مدیرکل کانون ایلام با انجمن دوست‌داران محیط زیست استان مربیان این انجمن با حضور در مراکز کانون پرورش فکری، کودکان و نوجوانان را با مسایل زیست محیطی آشنا می‌کنند.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، بر اساس توافق صورت گرفته، مربیان انجمن دوست‌داران محیط زیست در کنار مربیان فرهنگی کانون ایلام به فعالیت‌هایی از قبیل: آموزش حفاظت محیط زیست، اهمیت و نقش محیط زیست در زندگی و معرفی برخی کتاب‌های مربوط در این زمینه می‌پردازند.
بر همین اساس قرار است مربیان این انجمن با انجام فعالیت‌های عملی شیوه‌های کاشت گل، درخت و مواظبت و نگه‌داری از آن را به کودکان و نوجوانان آموزش دهند.
در عین حال محیط زیست به عنوان یکی از مهم‌ترین مسایل اجتماعی، فرهنگی هم‌واره از دغدغه‌های اصلی مربیان و مسوولان کانون در کشور بوده است و در این زمینه تاکنون برنامه‌های مختلف فرهنگی، ادبی و هنری در مراکز به اجرا گذاشته شده است.
هم‌چنین فعالیت‌هایی مانند معرفی وقایع، سرزمین، بازدیدها، اردوها، انتشار کتاب‌هایی با موضوع محیط زیست و تولید فیلم‌های پویانمایی (انیمیشن) را می‌توان از جمله کارهایی دانست که در زمینه حفاظت از محیط زیست در طول سال در مراکز کانون صورت می‌گیرد.
گفتنی‌است این طرح قرار است ابتدا در مراکز فرهنگی‌هنری کانون شهر ایلام انجام گیرد و در صورت استقبال کودکان و نوجوانان در مراکز کانون در سطح استان گسترش یابد.
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام دارای بیست و دو مرکز فرهنگی‌هنری ثابت، سیار و پستی است.