کد خبر: 232286
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۲
کودکان بندرعباسی هم‌یاران برق شدند

اعضای مرکز فرهنگی‌هنری شماره 3 کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بندرعباس ضمن آشنایی با شیوه‌های بهینه‌سازی مصرف در طرح هم‌یاران برق ثبت‌نام کردند.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل، با هماهنگی مسوولان این مرکز کانون در بندرعباس و با مشارکت شرکت توزیع برق هرمزگان40 نفر از اعضای پسر و دختر این مرکز با راه‌های بهینه‌سازی مصرف برق آشنا شدند.
بر اساس این گزارش در این دوره آموزشی علی شیرخانی کارشناس شرکت توزیع برق بندرعباس ضمن معرفی برخی از انواع انرژی‌ها، شیوه‌های تولید برق، وسایل پرمصرف، راه‌های بهینه‌سازی و استفاده از انرژی‌های جایگرین به کودکان و نوجوانان آن‌ها را با ساعات اوج مصرف روش‌های کاهش مصرف برق آشنا کرد.
وی هم‌چنین بر توجه به برچسب انرژی در زمان خرید وسایل برق خانگی، نصب سایبان بر روی کولر، استفاده از لامپ‌های کم‌مصرف، خاموش کردن لوازم برقی غیرضروری در ساعات اوج مصرف و سرویس و نگه‌داری لوازم برقی منزل به عنوان روش‌های پیشنهادی تاکید کرد.
در عین حال در پایان این دوره آموزشی اعضای حاضر، در طرح هم‌یاران برق ثبت نام کردند و پیمان بستند که در مصرف بهینه برق بیش از پیش دقت کنند و فرهنگ اصلاح الگوی مصرف را نیز در میان دوستان خود ترویج دهند.
گفتنی است کشور ایران از پر مصرف‌ترین کشورهای دنیا و استان هرمزگان نیز با توجه به شرایط آب و هوایی و گرمای بیش از حد در شمار پر مصرف‌ترین استان‌های کشور در زمینه مصرف برق است و این امر، اهمیت فرهنگ‌سازی در زمینه‌ی صرفه‌جویی انرژی را ضروری می‌سازد.