تجهیز کتاب‌خانه‌ا‌ی که یک دختر روستایی دایر کرده است

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان در جریان بازدید از کتاب‌خانه‌ی عارفه صفری، دختر 12 ساله ساکن روستای رودبار 300 جلد کتاب به کتاب‌خانه او اهدا کرد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌‌الملل کانون، این دختر نوجوان روستایی که از چند سال پیش عضو مرکز فرهنگی‌هنری کانون آزادشهر استان گلستان بوده است برای بهره‌مندی دیگر کودکان این روستا از کم‌ترین امکانات فرهنگی اقدام به راه‌اندازی کتاب‌خانه کوچکی در منزل شخصی خودشان کرده و هم‌سالان خود را به عضویت این کتاب‌خانه درآورده است.
وی هم‌چنین برخی از فعالیت‌های رایج در مراکز کانون مانند: قصه‌گویی، شعرخوانی، روخوانی کتاب، سفال‌گری، نشریه‌نگاری و ... را نیز با دیگر کودکان این روستا انجام می‌دهد و فضای‌ کتاب‌خانه خود را نیز مانند مراکز کانون فضاسازی کرده است.
بر اساس این گزارش در این بازدید که تعدادی از اعضا و مربیان مرکز فرهنگی‌هنری کانون آزادشهر عبدالرحیم سیفی مدیرکل کانون گلستان را همراهی می‌کردند تعدادی از اعضای کتاب‌خانه عارفه برای مهمانان اقدام به شعرخوانی و روخوانی کتاب کردند.
هم‌چنین کربلایی موسی صفری، پیرمرد 82 ساله روستای رودبار نیز که مهمان ویژه‌ی این مراسم بود با قصه‌گویی محلی، شور و هیجان خاصی به این برنامه بخشید.
در پایان سیفی با اهدای 300 جلد کتاب به کتابخانه‌ی عارفه صفری برای وی و عضوهای کتاب‌خانه‌اش آرزوی موفقیت کرد و افزود: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به وجود چنین استعدادهایی می‌بالد و آمادگی خود را برای هر گونه حمایت اعلام می‌کند.
گفتنی است روستای رودبار قانچی از توابع شهرستان آزادشهر با بیش از 500 سال قدمت دارای حدود 150 خانوار است که شغل بیشتر مردم کشاورزی، دامداری و کار در معدن زغال سنگ است.