کودکان قمی با فرهنگ ترافیک آشنا می‌شوند

با امضای تفاهم‌نامه‌ای میان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و پلیس راهور ناجا، اعضای مراکز با فرهنگ ترافیک و رعایت قانون راهنمایی رانندگی آشنا می‌شوند.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، بر اساس این تفاهم‌نامه ماموران پلیس راهور با استفاده از متون آموزشی متناسب با مخاطبان در مدت 9 ماه با حضور در تمامی مراکز کانون استان قم آموزش‌های لازم در این زمینه را به کودکان و نوجوانان ارایه می‌دهند.
بر اساس این گزارش این برنامه با هدف کمک به سلامت اجتماعی و بالا بردن سطح دانش، نگرش و عملکرد کودکان و نوجوانان و هم‌چنین بهبود شاخص‌های رفتاری آنان تدارک دیده شده است.
هم‌چنین تهیه قالب‌ها و روش‌های متناسب با نیازهای گروه هدف، جلب مشارکت مربیان برای دریافت آموزش‌های ترافیکی، برنامه‌ریزی جهت توسعه‌ی آموزش‌های فرهنگ ترافیکی حوزه‌ی کودک و نوجوان قبل و زمان مدرسه و در اختیار قرار دادن تجربه‌های کارشناسان تخصصی این اداره کل از جمله تعهدات کانون در این تفاهم نامه عنوان شده است.
پلیس راهور فرماندهی نیروی انتظامی استان قم نیز طی این تفاهم‌نامه متعهد شده است با تولید رسانه‌های دیجیتال و غیردیجیتال، آموزش راه‌های پیش‌گیری از حوادث رانندگی برای کودکان و خانواده‌ها و ارایه‌ی مواد آموزشی مانند بروشور، نرم افزار، کتاب و ارایه مطالب محتوای مورد نیاز کودکان و نوجوانان را ارایه دهد.