تخیل، اساس کار نویسندگی برای کودکان و نوجوانان است

محمدرضا یوسفی نویسنده ادبیات کودک و نوجوان گفت: قدرت تخیل در آثاری که برای کودکان و نوجوانان نوشته می‌شود اساس کار نویسنده است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، محمدرضا یوسفی در نشست با اعضای مرکز فرهنگی و هنری کانون شهرستان مهر در استان فارس، با بیان این مطلب افزود: تخیل در قصه‌نویسی باعث بروز خلاقیت بچه‌ها شده و رشد خلاقیت به کودکان کمک خواهد کرد تا مشکلات و مسایل زندگی را بهتر درک کنند.
این قصه‌نویس حوزه کودک نوجوان در پاسخ به پرسش یکی از اعضای نوجوان مرکز درباره این موضوع که با توجه به نیاز نوجوان امروز به داستان‌های واقعی، چرا بیشتر داستان‌های شما تخیلی است و کمتر به دنیای واقعیت نزدیک است؟ گفت: تخیل در کار نویسندگی اساس است و در آثار جدیدی هم‌چون "وقت قصه من را صداکن" از مجموعه‌ی‌ رمان نوجوان امروز و دیگر آثار سعی بر این بوده است که تا حدی دنیای واقعیت با تخیل در کنار هم قصه را بسازند.
یوسفی ضمن بیان بخشی از زندگی‌نامه‌ی خود از انگیزه‌اش به نویسندگی به ویژه برای کودکان و نوجوانان صحبت کرد و ضمن تشویق اعضا به جمع‌آوری قصه‌های بومی و محلی شهرستان، نقطه شروع نویسندگی خود را قصه‌های عامیانه مادرش دانست.
این نویسنده‌ی کودک و نوجوان ضمن تقدیر از کار اعضای مرکز در خصوص جمع‌آوری مجموعه قصه‌ها و ضرب‌المثل‌های بومی و محلی شهرستان، آن را نقطه شروعی دانست که لازم است با جدیت بیشتر تداوم یابد.
در ادامه این نشست با هدف آشنایی بیشتر اعضا با شیوه قصه‌نویسی، مسابقه‌ی داستانک‌نویسی اجرا شد. یوسفی چند داستانک ازکتاب هم‌کلاسی‌ها از جمله بچه‌ی خیابان، دایره بسته، کادو آقای معلم عاشق و... را برای اعضا خواند.
در بازدید این نویسنده از مرکز، پانل معرفی کتاب‌های موجود در کتاب‌خانه از این نویسنده توسط اعضای مرکز آماده شده بود که پیرامون این کتاب‌ها نیز بحث و تبادل نظر شد.
در این دیدار که با حضور مهدی احمدی مسوول اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدعبدالحسین عبادی مسوول کتاب‌خانه عمومی، مرتضی همدانی مسوول روابط عمومی فرمانداری و تیمور قاسمی استاد دانشگاه و رییس سابق دانشگاه غیر انتفاعی پارس و تعدادی دیگر از مسوولان اداره‌های شهرستان همراه بود، اعضای مرکز پای صحبت‌های یوسفی نشستند.