فعالیت‌های کانون زیربنای تربیتی است

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اهمیت کار با کودکان نقش فعالیت‌های کانون کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان را در تربیت این قشر حساس جامعه بسیار مهم و زیربنایی دانست.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی در دیدار مدیرکل و کارشناسان کانون با وی ضمن تبریک انتصاب سیدمحمدرضا جوادی به عنوان مدیرکل کانون استان همدان، تربیت و مدیریت را از مهم‌ترین کارهای عالم بشریت عنوان کرد و افزود: تربیت از مدیریت هم سخت‌تر است چرا که مسایل تربیتی باید قبل از 15 سالگی صورت گیرد.
وی تصریح کرد: مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کار سخت و طاقت‌فرسایی دارند و در آموزش و تربیت نقش بسیار تعیین کننده‌ای را برعهده دارند هستند و برای تحقق این اهداف باید با عشق و علاقه فعالیت کنند.
طه‌محمدی در ادامه یادآور شد تولیدات و فعالیت‌های فرهنگی‌هنری کانون سنگ زیر بنایی مسایل آموزشی و تربیتی است که اگر در این دوره تربیت به طور صحیح انجام شود به یقین در آینده شاهد کاهش مشکلات جامعه خواهیم بود.
نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری هم‌چنین به اهمیت رعایت حجاب در جامعه اسلامی اشاره کرد و نقش مربیان کانون در فرهنگ سازی این امر مهم از دوران کودکی بسیار تاثیرگذار دانست.
وی در پایان خاطرنشان کرد: کار در کانون و فعالیت مربیگری مقدس است و خداوند همه کسانی را که در عرصه تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان تلاش می‌کنند دوست دارد و آن‌ها را مورد لطف و عنایت ویژه‌ی خود قرار می‌دهد.
در این دیدار هم‌چنین سیدمحمدرضا جوادی ضمن قدردانی از نگاه ارزشمند نماینده ولی فقیه در استان به ارایه گزارشی از وضعیت موجود کانون پرداخت و گفت: مسایل تربیتی و پرورشی مبنای کار در کانون بشمار می‌آید.
وی افزود: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در پنج محور فرهنگی، هنری، ادبی، علمی و مذهبی برنامه ریزی و بیش از 40 نوع فعالیت بصورت تخصصی برای کودکان و نوجوانان انجام می‌دهد.
جوادی محوریت فعالیت‌های کانون را بر مبنای کتاب و کتاب‌خوانی بیان و تصریح کرد: در حال حاضر کانون در استان همدان دارای 37 مرکز فرهنگی، هنری ثابت سیار و پستی است که بیش از 37 هزار کودکان و نوجوانان را در سطح استان تحت پوشش فعالیت‌ های خود دارد.
مدیرکل کانون در ادامه بیان کرد: کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان در سراسر کشور به‌دنبال ایجاد امکانات لازم برای رشد، پرورش و شکوفایی استعدادهای مخاطبان خود براساس ارزش‌های نظام تعلیم و تربیت اسلامی است.