کد خبر: 232762
تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۸
عطر کرامت در مراکز کانون فارس پیچید

<BR> به مناسبت دهه‌ی کرامت و میلاد کریمه‌ی اهل بیت حضرت معصومه(س) مراکز فرهنگی و هنری کانون فارس به استقبال این ایام رفتند.<BR>

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، به مناسبت میلاد حضرت معصومه(س) و گرامی‌داشت روز دختر مراسم جشنی با حضور اعضای دختر مرکز فرهنگی و هنری زرین دشت برگزار شد.
بر این اساس، معرفی شخصیت و قصه‌گویی از زندگی حضرت معصومه(س)، ساخت کارت پستال و اهدای هدیه به اعضای دختر، معرفی وقایع و مسابقه از جمله برنامه‌های اجرا شده در این مرکز بوده است.
بر این اساس، در مرکز فرهنگی هنری زرقان نیز مراسم ویژه‌ی اعضای دختر برگزار شد. در این برنامه به معرفی شخصیت حضرت معصومه‌(س)، امام رضا(ع) و حضرت شاه‌چراغ پرداخته شد. قصه‌گویی، معرفی کتاب "کاش تو را می دیدم"، نمایش و چند مسابقه‌ی شاد از دیگر برنامه‌‌های این مرکز اعلام شده است. اعضای دختر فعال مرکز نیز با اهدای جایزه تقدیر شدند.
اعضای مرکز صدرا نیز به میهمانی بانوی قم رفتند. قصه‌گویی، معرفی کتاب، بازی و سرگرمی، مسابقه، معرفی شخصیت والای حضرت معصومه(س)، نمایش فیلم، ساخت کاردستی و اهدای درنای کاغذی به اعضا از جمله برنامه‌های روز دختر در مرکز فرهنگی هنری صدرا بود.
در عین حال، مراسم جشنی نیز با عنوان (با کریمان) با حضور بیش از 50 نفر از اعضای کودک و نوجوان در مرکز سپیدان برگزار شد. در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی میر قادری(موحد) رییس سازمان تبلیغات اسلامی سپیدان در زمینه عفاف و حجاب از دیدگاه اهل بیت صحبت کرد.
اعضا در این روز به نوشتن جملات زیبا در زمینه‌ی عفاف و حجاب اقدام کردند و قرار شد به بهترین و زیباترین جمله از طرف سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان جوایزی اهدا شود. هدیه‌ی برگزیدگان جشنواره قصه‌گویی(طوطیان قصه‌گو) نیز توسط حجت‌الاسلام میر قادری به قصه‌گویان برتر اهدا شد. در این مراسم دو نفر از اعضای مرکز به مولود خوانی پرداختند.
والدین و اعضای مرکز اقلید هم‌زمان با این روز فرخنده جشنواره قصه‌گویی قصه‌های 5 دقیقه‌ای و مسابقه‌ی شیرینی‌پزی را برگزار کردند. دراین جشن، ابتدا مادران و اعضا قصه گفتند و مادران در کارگاه کارت سازی، کارت تبریک ساخته و به همراه هدیه به دختران خود اهدا کردند.
والدین و اعضای مرکز فرهنگی و هنری شماره یک صفاشهر در جشن میلاد کریمه‌ی اهل بیت، حضرت فاطمه معصومه‌(س) با عنوان دوستی با مادر شرکت کردند. در این جشن برنامه‌هایی چون معرفی شخصیت در قالب مسابقه، مولودی‌خوانی، کارگاه نقاشی مادران و ایستگاه ادبی اعضای دختر، به اجرا در آمد.
تلاوت جمعی سوره‌ی کوثر، معرفی شخصیت حضرت معصومه(س)، بازگویی روایات و تلاوت آیه‌های قرآن در ارتباط با ارج و منزلت بانوان و خوانش اشعار مناسب با این روز، از برنامه‌های روز دختر در مرکز فیروزآباد بوده است.
هم‌چنین در مرکز شماره 2 جهرم نیز هم‌زمان با آغاز دهه کرامت، اعضای کودک و نوجوان ویژه‌برنامه‌ی "نامه‌ام کبوتری ‌است" با معرفی شخصیت حضرت معصومه(س)، مسابقه حدیث رضوی، ایستگاه ادبی با عنوان "در پناه آفتاب قم"، ایستگاه سفال، تجلیل از اعضای موفق برگزار شد.
مرکز شماره یک شیراز با برپایی مراسم جشنی میلاد حضرت معصومه‌(س) را جشن گرفت. در این ویژه‌برنامه اعضا ضمن شنیدن آیاتی از قرآن و اجرای برنامه سرود ملی، با شخصیت حضرت معصومه‌(س) آشنا شدند.
پخش انیمیشن آخرین پناه، شعر خوانی صحن عتیق، مولودی خوانی، پخش فیلم عروسیه عروسی، ساخت آویز کاغذی با کاغذ و تا، اجرای نمایش عروسکی با حضور اعضای دختر از دیگر بخش‌های برنامه بود.