فرماندار رفسنجان بر حمایت تمامی مسوولان شهرستان از کانون تاکید کرد

فرماندار رفسنجان در مراسم گشایش نمایشگاه آثار اعضای کودک و نوجوان مرکز فرهنگی‌هنری کانون این شهرستان بر همکاری و حمایت تمامی مسوولان از این مرکز تاکید کرد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، حمید ملانوری در این مراسم ضمن قدردانی از فعالیت‌های گسترده و چشمگیر مرکز فرهنگی‌هنری کانون در رفسنجان گفت: همه‌ی ما بر این اعتقاد هستیم زمانی می‌توانیم جامعه‌ای فعال، پویا و روبه رشد داشته باشیم که افرادی خلاق، سرزنده، فعال و مبتکر را پرورش داده باشیم و جایگاه کانون در واقع پرورش چنین افرادی است.
وی با بیان این‌که فکر و ذهن کودکان و نوجوانان در فضای کانون به رشد و بالندگی می‌رسد افزود: مراکز کانون با فراهم آوردن فضایی بانشاط و پویا و خلاق باعث می‌شوند تا در آینده کودکان و نوجوانان توانایی‌هایشان را در خدمت جامعه قرار دهند، به رفتارهای صحیح عادت کنند و در حقیقت فکر آن‌ها خلاق شود.
ملانوری در ادامه یادآور شد: ورود خرده‌فرهنگ‌های جوامع دیگر به فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی یکی از مشکلات پیش‌روی قشر نوجوان و جوان جامعه است که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان می‌تواند با بهره‌گیری از تاثیر و جذابیت فعالیت‌های خود برای احیا و حفظ آداب، رسوم و اصالت‌های فرهنگی نقش بسیار مؤثری داشته باشد.
فرماندار شهرستان رفسنجان مرکز فرهنگی‌هنری کانون این شهرستان را یکی از مراکز فعال و تخصصی در حوزه کودک و نوجوان برشمرد و برای همکاری همه جانبه تمامی مسوولان شهرستان با این مرکز قول مساعد داد.
در این مراسم هم‌چنین محمدرضا علیزاده مدیرکل کانون کرمان اظهار داشت: کسانی که کانون پرورش فکری را می‌شناسند و با فعالیت‌ها و اهداف آن آشنایی دارند به خوبی می‌دانند رسالت اصلی کانون، پرورش ذهن و خلاقیت کودکان و نوجوانان است تا توانایی‌ها و استعدادهای خود را بشناسند و برای این مهم تلاش کنند.
علیزاده با بیان این‌که کار کانون مهارت آموزی نیست، اذعان داشت: وقتی که فکر و ذهن یک کودک به خوبی پرورش یابد می‌تواند مسیر درست زندگی خود را پیدا کند و کودکان و نوجوانانی که در مراکز کانون، پرورش می‌یابند به طور قطع آینده روشنی را پیش روی دارند و افراد تاثیرگذاری برای جامعه خواهند بود.
وی با اشاره به حدیثی از امام علی (علیه‌السلام) گفت: همانگونه که حضرت فرموده‌اند همانا قلب کودکان چون زمین بایری است که هرآنچه در آن پاشیده شود را می‌پذیرند پس خوشا به حال کودکانی که با حضور در کنار مربیان خوب و تلاش‌گر کانون قلب‌شان سرشار از صمیمیت، صداقت و پاکی می‌شود.
مدیرکل کانون استان کرمان نقش مربیان در کانون را بسیار مهم و حساس عنوان کرد و گفت: تمامی مربیانی که در کانون به کودکان و نوجوانان خدمت می‌کنند خود افرادی توانمند و متخصص هستند و شاکله اصلی مجموعه بر پایه این توان و تخصص استوار است.
محمدرضا علیزاده، مرکز فرهنگی هنری کانون رفسنجان را یکی از فعال‌ترین مراکز در سطح استان دانست و گفت: این مرکز در بسیاری از فعالیت‌ها مانند پویانمایی و نمایش عروسکی پیشرو است و امیدواریم با حمایت مسوولان و خانواده‌ها روز به روز بر پویایی آن افزوده شود.
گفتنی است نمایشگاه آثار تابستانی اعضای مرکز فرهنگی هنری کانون رفسنجان از 17 تا 19 شهریور در محل نگارخانه فرهنگ این شهر برپا شده است.
بر همین اساس در این نمایشگاه 40 اثر نقاشی، 20 اثر خوشنویسی، 15 اثر قالیبافی، 35 اثر سفال گری و 50 اثر مشبک به نمایش گذاشته شده است.