کد خبر: 233359
تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۳
روزهای شاد کودکان در اردوهای تابستانی کانون رقم خورد

کودکان و نوجوانان عضو فعال مراکز فرهنگی‌هنری در سراسر کشور روزهای پایانی تعطیلات خود را با ثبت خاطرات خوشی از اردوهای تابستانی کانون پرورش فکری سپری کردند.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، هر سال در فصل تابستان و زمان فراغت دانش‌آموزان، مراکز فرهنگی‌هنری کانون در کنار سایر فعالیت‌های خود اردوی گروهی اعضای فعال مراکز را با موضوع‌های مختلف در برنامه‌های خود دارد.
بر همین اساس از سوی اداره‌کل دفتر آفرینش‌های فرهنگی کانون برخی استان‌هایی که از امکانات مناسب اردوگاهی برخوردار بودند میزبان دیگر استان‌های هم‌جوار خود بودند تا با هماهنگی‌های صورت گرفته در زمان‌های تعیین شده اردوی خود را برگزار کنند.
بر اساس این گزارش از نیمه‌ی دوم مرداد سال جاری اردوها آغاز شده و استان‌های آذربایجان‌غربی، خراسان جنوبی، مازندران، کهگیلویه و بویراحمد و همدان میزبان کودکان و نوجوانان برخی استان‌های هم‌جوار خود بوده‌اند که این برنامه‌ها تا پایان شهریور ادامه خواهد داشت.
بر اساس گزارش‌های رسیده تاکنون استان‌های آذربایجان‌‌شرقی، اصفهان، البرز، ایلام، تهران، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، سیستان و بلوچستان، خوزستان، زنجان، قزوین، قم، کردستان، کرمانشاه، کهگیلویه ‌و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، گلستان، گیلان، لرستان، مازندران، مرکزی، همدان اردوهای استانی اعضای فعال مراکز را برگزار و سایر استان‌ها نیز در روزهای باقی مانده تابستان نوجوانان را به اردوهای استانی خواهند برد.
در عین حال در این اردوها تلاش شده با ایجاد فضایی شاد و تفریحی با استفاده از برپایی کارگا‌ه های مختلف فرهنگی‌، هنری، ادبی، علمی و دینی و برگزاری ویژه‌برنامه‌هایی با موضوع‌ سبک زندگی ایرانی اسلامی، کودکان و نوجوانان را با مکان‌های دیدنی و تاریخی، بازی‌های بومی محلی، آداب و رسوم‌های فرهنگی، مسایل زیست محیطی، نجوم و آموزش زندگی گروهی آشنا کنند.